این خودرو قدرتمند دارای موتور ۴۲۹ اسب بخاری ۴.۰ لیتری دوگانه توربو شارژ است که یکی از  قوی‌ترین مدل‌های V۸ این شرکت در اروپا محسوب می‌شود.

آئودی خودرو SQ۸ را پرچمدار جدید خود معرفی کرد +عکس و مشخصات فنی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، آئودی SQ۸ جدید را به عنوان سد بزرگ خود در برابر رقیبان معرفی کرده است که شامل موتور ترکیبی Turbodiesel V۸ ۴۲۹bhp است.

موتور ۴.۰ لیتری Biturbo ارائه شده در نسخه پرطرفدار کوپه الهام گرفته از Q۸ بزرگ و SUV  V۸ ارائه شده توسط این شرکت در اروپا است، این خودرو می‌تواند حدود ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در فاصله ۴.۸ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و با سرعت بالا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

فناوری دیزل که به طور خودکار یکی از دو توربو شارژ ها را در سرعت‌های پایین به منظور افزایش مصرف سوخت خنثی می‌کند، به یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ وات مجهز شده است که از طریق یک متصل کننده کمربندی به میل لنگ کار می‌کند، این فناوری می‌تواند در هنگام ترمز تا ۱۱ اسب بخار انرژی تولید کند و SQ۸ را بدون پیشرانه موتور فعال، تا ۴۰ ثانیه در سرعت‌های بین ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

قدرت به هر چهار چرخ از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود، با یک بسته اختیاری تعلیق پیشرفته از جمله دیفرانسیل اسپرت است که می‌تواند گشتاور بین چرخ‌های عقب را در هنگام دور زدن تعدیل کند.

به عنوان یک ویژگی استاندارد، این ماشین در تعلیق هوا سازگار  است که می‌تواند ارتفاع سواری را تا ۹۰ میلی متر تنظیم کند، و ویژگی های تثبیت رول فعال الکترومکانیکی ( که از موتور الکتریکی برای کاهش حرکت بدنه استفاده می‌کند) هم در این خودرو به بهترین شکل ممکن وجود دارد.

فرمان تمام چرخشی به خودی خود و یا به عنوان بخشی از سیستم تعلیق پیشرفته خودرو به عنوان یک گزینه در دسترس است.

SQ۸ بر روی چرخ‌های ۲۱ اینچی به عنوان استاندارد، با ۲۲ اینچ در صورت درخواست مشتری عرضه می‌شود و دیسکهای ترمز سرامیکی فیبر کربن به عنوان استاندارد در دسترس مشتریان هستند.

SQ۸ دارای تعدادی ترفند طراحی از Q۸ است که ارتباط نزدیکی به Q۷ دارد و بر روی پلت فرم MLB Evo گروه  VW (فولکس واگن) ساخته شده است.

یک پنجره S-shaped با یک قاب مات نقره ای و چراغ های LED، همراه با ورودی های بازدهی هوا و آینه های آلومینیومی جدید در این خودرو به وجود آمده است، در عقب دیفیوزر به رنگ سیاه مات، با اگزوز چهار گانه وجود دارد و یک بسته طراحی شده برای رنگ آمیزی خودرو به مشتریان پیشنهاد می شود که مشتری مداری این خودروساز آلمانی را نشان می دهد.

در داخل خودرو، همانطور که با سایر خودروهای سری S هستند، SQ۸ به رنگ مشکی و با ترکیبی از چرم و Alcantara طراحی شده است و آرم های S را در صندلی ها برجسته می‌کند، پدال‌های فولادی ضد زنگ همراه با آلومینیوم روی در خودرو به عنوان نشان استاندارد آن هستند.

SQ۸ با یک صفحه لمسی دوقلو و مجموعه ای از ابزارهای دیجیتال، کابین آئودی را ساخته است که دارای گرافیک و صفحه نمایش خاصی از مدل S است.

SQ۸ در ماه های آینده از انگلستان فروش خود را آغاز خواهد کرد، قیمت این خودرو جذاب و دوست داشتنی هنوز تعیین نشده است اما احتمالاً نسبت به Q۸ افزایش قیمت خواهد داشت و پیش بینی می شود احتمالا در رنج قیمتی ۸۰۰۰۰ پوندی قرار داشته باشد.

در حالی که SQ۸ به دلیل اهداف CO۲ در اتحادیه اروپا در انگلستان و اروپا با انرژی دیزلی و برقی ارائه می‌شود، ، نسخه‌های موتور بنزینی آن در بازارهای دیگر عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.