خدمت در منطقه ای که حاشیه شهرش بیشتر از هسته مرکزی شهر آن است فراز و فرودهای فراوانی داردکه قطعا این خدمت شیرینی خاصی برای مسئولان و اثرات ماندگار اثرات ماندگار برای شهروندان در شهر خواهد داشت.

نبود زیر ساخت های شهری باعث کندی  روند اجرای پروژه ها در مناطق کم برخوردار شده است

به گزارش قدس آنلاین نام منطقه ۲ شهرداری مشهد را بارها و بارها  شنیده اید چه از لحاظ وسعت که بزرگترین منطقه شهری است و چه به لحاظ جمعیت که بالغ بر ۵۴۰ هزار نفر را در خود جای داده است، وسعت این منطقه باعث شده که بخش بزرگی از حاشیه شهر نیز در این منطقه  واقع شود و از آنجایی که زیر ساخت های شهری بر مبنای محیط جغرافیایی قدیم  شکل گرفته امروزه در حاشیه های شهر که از ادغام روستاها به شهر شکل گرفته است فضای کار بیشتری را برای مدیران شهری ایجاد نموده است.
• حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد در منطقه ۲
با پیگیری مسئولان اجرایی شهرداری منطقه ۲ در جهت رفع مشکلات حاشیه شهر شهردار مشهد به همراه اعضای شورای شهر مشهد از منطقه ۲ و بخصوص حاشیه شهر بازدید داشتند تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و دستور رسیدگی به مشکلات شهری توسط مدیر ارشد شهرداری مشهد با سرعت بیشتری اجرایی شود.
 احسان قیطاقی، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ در حاشیه بازدید مدیران شهری از منطقه ۲  گفت: دغدغه خادمان شهر برطرف نمودن کمبودها و محرومیت ها از حاشیه  شهر  است.
وی مشکلات حاشیه شهر در منطقه ۲ را اینگونه بر شمرد و گفت: مشکلات این منطقه از خیابان های خاکی تا  ترافیک های سنگین و عدم دسترسی به معابر اصلی و فرعی  را شامل می شود که در بازدید شهردار مشهد و اعضای شورای شهر سعی شد بخش عظیمی از این مشکلات به همت و همکاری مدیریت شهری برطرف گردد.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ توسعه حاشیه شهر را نیازمند داشتن نظرات سازنده و پیگیری های مداوم عنوان کرد و افزود: لمس تمامی مشکلات شهروندان از نزدیک وظیفه سنگینی برای ما ایجاد می کند تا با تمام قوا پیش برویم و  نگاه منطقه ای به حاشیه شهر را با نگاه کلان شهری در هم آمیخته و موضوعات را  فراتر از منطقه ببینیم زیرا اقدامات انجام شده منافع فراوانی برای  شهر خواهد داشت.
 قیطاقی خواستار تغییرات گسترده در حاشیه شهر شد  و تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری تخصیص بودجه با اولویت مناطق کم برخوردار در مباحث عمرانی و اجرایی شکل گرفته است.
قیطاقی کالبد شهری را متشکل از حاشیه و هسته شهر عنوان کرد و افزود: باید هر آن چیز که در هسته مرکزی شهر فراهم شده در حاشیه شهر  و مناطق کم برخوردار نیز پیاده سازی شود تا شهروندان در بهره بردن از امکانات شهری یکسان باشند و پس از آن شاهد افزایش رضایتمندی نزد شهروندان باشیم.
وی نبود زیر ساخت های شهری را باعث کندی  روند اجرای پروژه های شهری مخصوصا در مناطق کم برخوردار   ارزیابی کرد و افزود: ابتدا در محلات باید اقدامات عمرانی از قبیل احداث کانال های جمع آوری آب های سطحی و جمع آوری فاضلاب های خانگی صورت بگیرد تا بعد بتوان به سایر مراحل عمرانی مانند آسفالت رسید.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ یکی دیگر از معضلات این منطقه را حجم بالای ترافیک عنوان کرد و گفت:  وجود گره های ترافیکی در اقصی نقاط شهر همیشه دردسر ساز بوده اما این امر در حاشیه شهر به دلیل وجود توده های جمعیت بالا و آمار بالای تردد همیشه جزء دغدغه ها ی جدی مسئولان بوده و هست به  همین دلیل اکنون در منطقه ۲  چندین بلوار و خیابان جدید برای دسترسی ساده تر به  نقاط مختلف منطقه در حال احداث است.
 وی  به احداث بلوار ۵۰ متری کشاورز  اشاره کرد و گفت: این پروژه در جهت تسهیل در رفت و آمد و کاهش ترافیک عبوری از میدان شهید فهمیده و صد متری در حال اجراست که اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان نیز برای آن تخصیص یافته است.
احسان قیطاقی خیابان طرحچی را جزء همان مناطق پر ترافیک منطقه برشمرد و ادامه داد: بلوار شهید طرحچی جزء معابری است که حجم بالای ترافیک آن علاوه بر اتلاف وقت شهروندان و شلوغی معبر، موجبات اعتراضات گسترده شهروندان  را نیز فراهم آورده که چند روز قبل نیز در این معبر راستگرد فدک جهت دسترسی آسان تر شهروندان افتتاح شد.
وی بر افزایش راههای دسترسی شهروندان به مجتمع های ساماندهی مشاغل بلوار طرحچی و راههای روستایی منشعب از این خیابان تاکید ورزید و ادامه داد: مدیریت شهری با هدف خارج نمودن مشاغل الاینده از هسته مرکزی شهر مبادرت به همکاری با بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع های ساماندهی مشاغل مزاحم در خارج از هسته مرکزی و نقاط حاشیه شهر نموده است.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ ادامه داد:  ساماندهی  مشاغل مزاحم در قالب های مجتمع های ساماندهی تعریف شده اند که  ۴ مورد از این مجتمع ها در شامل مجتمع خدمات خودرویی فجر طبرسی، مجتمع خدمات خودرویی توانا، مجتمع خدمات خودرویی سامان اوج و مجتمع ساماندهی پردیس محدوده منطقه ۲ قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: شهرداری مشوق های فراوانی برای بخش خصوصی به منظور ایجاد این مجتمع ها در نظر گرفته که می بایستی پیش نیازهایی ان از جمله راههای دسترسی مناسب و تسهیل در تردد مد نظر باشد و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با بازگشایی بلوار خیام شمالی و اتمام بلوار ۵۰ متری کشاورز به این مهم دست یابیم.
 احسان قیطاقی پاکسازی کال اسماعیل آباد را با توجه به بارندگی های اخیر ضروری دانست و افزود: ساخت و سازهای غیر قانونی در بستر کال ها علاوه بر  مخاطراتی که برای ساکنین منازل داخل بستر دارد سلامت شهر را نیز تهدید می کند که این امر نیازمند توجه جدی مدیران شهری و مدیران قضایی شهرمان به تخریب فوری این منازل است.
وی دغدغه های مدیران شهری را علاوه بر ساخت و ساز ابنیه و فضای سبز، مباحث و معضلات اجتماعی برخی محلات عنوان کرد و افزود: همانطور که زیبایی بصری در شهر مد نظر است نباید از زیبایی های فرهنگی و اجتماعی شهر نیز نباید غافل شد غنای فرهنگی در شهر باعث خواهد شد که تعاملات شهروندان با خادمان خود بهتر شود و ما کمتر شاهد تخلفات در حوزه های شهری و اجتماعی باشیم.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲  حضور شهردار مشهد و اعضای شورای شهر را جهت رصد مشکلات حاشیه شهر در منطقه ۲  را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت:  حل مشکلات حاشیه شهر از دغدغه های اصلی مدیران عالی شهر است که بازدید های فراوان و تخصیص اعتبار ویژه به این مناطق مصداق عملی رسیدگی به مناطق حاشیه شهر در این مدیریت شهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.