قاسم افشار:این ترانه‌ها چهار سال پیش ساخته شد. این کار به من پیشنهاد شد و چون شعر و ملودی خیلی قشنگ بود و حس و حال هم که دیگر وصف شدنی نیست من با خواندن این ترانه‌ها خودم را در حرم امام رضا (ع) می‌دیدم.

این ترانه را که می‌خواندم انگار درحرم مطهر امام رضا (ع) بودم/ کاش ازترانه‌های مذهبی حمایت بیشتری شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: قاسم افشار از آغازگران موسیقی پاپ پس از انقلاب است نسلی که این روزها جایشان در عرصه موسیقی بسیار خالی است .او در رزومه کاری‌اش نمونه‌های بسیار ارزنده‌ای از ترانه‌های پر محتوا دارد که برجسته‌ترین آن‌ها ترانه‌ای با موضوع امام رضا(ع) است. گفتگوی ما با او را بخوانید:

قدس آنلاین: تا جایی که به یاد دارم تعداد آثارمذهبی که در کارنامه کاریتان دارید کم نیستند ولی به هر شکل می‌توان از برجسته‌ترین آن‌ها به ترانه‌ای با مضمون امام رضا (ع) اشاره کرد. از حال و هوای ساخت اینگونه آثار بگویید.

افشار: بله همانطور که خودتان هم گفتید اکثر این آثار کارهای دلی است و فارغ از سفارشی بودن آن‌ها آثاری است که باید از ابتدا با آن ارتباط برقرار کرد. و شاید دقیقا به همین دلیل است که کمتر کسی به سراغ ساخت و تولید اینگونه آثار می‌رود.

قدس آنلاین: از جلوه هشتم متبرک بگویید ساخت این دو اثر چگونه شکل گرفت.

افشار: این ترانه‌ها چهار سال پیش ساخته شد. این کار به من پیشنهاد شد و چون شعر و ملودی خیلی قشنگ بود و حس و حال هم که دیگر وصف شدنی نیست من با خواندن این ترانه‌ها خودم را در حرم امام رضا (ع) می‌دیدم. این گونه تولیدات به حمایت زیادتری نیاز دارد چون ساختنشان یک نیاز است. امیدوارم مسئولین امر به این گونه اثار نگاه ویژه‌ای داشته باشند. بودن این کار در میان دیگر آثارم برایم وزنه و افتخاری است و بار دیگر هم یک چنین پیشنهادهایی داشته باشم حتما استقبال خواهم کرد.

قدس آنلاین: یعنی به صورت مختص جایی برای تولید اینگونه آثار وجود داشته باشد؟

افشار:خدارا شکر که در این حوزه تولیدات فاخری انجام شده است ولی من فکر می‌کنم اگر ما جایی داشته باشیم که مختص به تولید این گونه آثار و با حمایت ویژه‌ای  بپردازند مطمئنا بی منفعت نخواهد بود.

قدس آنلاین:و کلام آخر...

افشار: من از سه سال پیش این افتخار را نداشته‌ام که به زیارتشان نائل بشوم و امیدوارم این اتفاق بار دیگر بیفتد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.