همدان _معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس در همدان از برگزاری «جشن بزرگ امام رضا (ع)» در پیاده‌راه میدان امام (ره) در روز ۲۳ تیرماه خبر داد.

برگزاری «جشن بزرگ امام رضا (ع)» در میدان امام (ره) همدان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمدصالح یوسفی ظهر امروز در نشست خبری «زیر سایه خورشید» با بیان اینکه بعد از تشکیل نمایندگی آستان قدس در استان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شد، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی به عنوان یکی از موضوعات مهم  محورهای فعالیت این نمایندگی است.

وی  با اشاره به حضور خادمان و خادم‌یاران آستان قدس در استان‌های سیل‌زده، گفت: خادمان و خادم‌یاران جزو اولین نفرات حاضر در این مناطق بودند و خدمات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و حتی مشاوره‌ای ارائه کردند.

معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس در همدان بیان کرد: کانون‌های ورزشی، تبلیغی، قرآن، کتاب، شعر، هنر، مداحی، خانواده، خانواده شهدا، جوانان، وقف کتاب، نوجوانان، ترویج فرهنگ زیارت و بانوان فعال در این نمایندگی در دهه کرامت برنامه‌های شاخصی ارائه می‌کنند.

وی افزود: اجرای برنامه «رواق رضوی» از جمله برنامه‌های شاخص در دهه کرامت است؛ برنامه‌ای نیز به مناسبت سالروز قیام گوهرشاد پیش‌بینی شده است.

یوسفی تصریح کرد: امسال با توجه به سی‌امین سال انتخاب رهبری به عنوان ولی امر مسلمین و آرایش جنگی دشمنان ضرورت بر ایجاد اتحاد است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های دهه کرامت در مرکز استان، ۹ شهرستان و برخی روستاها به صورت ویژه اجرا خواهد شد، ادامه داد: در نظر داریم برنامه‌ها با جشن، سرور و شادی مومنانه همراه باشد.

معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس در همدان از برگزاری «جشن بزرگ امام رضا (ع)» در پیاده‌راه میدان امام (ره) طی دهه کرامت خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در روز ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه «رواق رضوی» با ایجاد غرفه‌ها و پاتوق عمومی در سالن شهید آوینی در دهه کرامت، یادآور شد: غرفه کتاب، ایستگاه‌های هنری با اجرای سرود و تئاتر خیابانی، ایستگاه‌های تبلیغی با استقرار طلاب جوان به منظور پاسخگویی به شبهات، غرفه کودکان و غرفه خدمت‌رسانی پزشکان خادم‌یار از جمله غرفه‌های پیش‌بینی شده در این برنامه است.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های ویژه بانوان به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: اجرای برنامه «معصومه‌های بهشتی»، نشست برهان با هدف نقش حضور بانوان در جامعه و اجرای جشنواره کارآفرینی بانوان از برنامه‌های ویژه این حوزه است.

وی برنامه اصلی دهه کرامت را اجرای برنامه «زیر سایه خورشید» دانست و گفت: این برنامه به همت یکی از کانون‌های فرهنگی آستان قدس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس در همدان اضافه کرد: همچنین در این ایام با هماهنگی خادم‌یاران حقوقی قضات و وکلا، مشاوره رایگان قضایی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده به منظور اجرای برنامه در ادارات و سازمان‌ها به مناسبت دهه کرامت، افزود: پیشنهاد شده سازمان اوقاف به مساجد اعلام کند، هر چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر و یا نماز مغرب و عشا در تمام مساجد زیارت امین‌الله قرائت شود.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی آستان قدس در همدان تشکیل دفتر نمایندگی آستان قدس را با نیت گسترش خدمات از مشهد به سایر نقاط کشور عنوان و خاطرنشان کرد: نمایندگی استان همدان نیز از دی ماه سال ۹۵ آغاز به کار کرده است.

مجتبی کمالی به چهار حوزه‌ فعالیت این نمایندگی اشاره و تصریح کرد: نمایندگی آستان قدس در حوزه‌های فرهنگی، محرومیت‌زدایی، خادم‌یاری و وقف و نذر فعالیت دارد.

وی افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی در استان همدان تا کنون ۶۰ هزار و ۴۹۵ مورد خدمت از جمله اعزام ۷ هزار و ۲۷۴ زائر اولی و محروم، ۶۲ مورد اشتغال، ۲۴ هزار و ۲۷۵ مورد اطعام ایتام و مواردی از این دست انجام شده است.  

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی آستان قدس در همدان با بیان اینکه تا کنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از واحد وقف و نذر به نیازمندان کمک شده است، یادآور شد: ۵۰ درصد این کمک‌ها از محل آستان قدس و ۵۰ درصد مشارکت خیران بوده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۴ هزار و ۲۰۰ خادم‌یار در استان، اظهار کرد: ۱۸۷ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان موفق به دریافت شیفت خدمت در حرم مطهر شدند و ۶۷۷ نفر نیز شیفت خدمت انجام شده است.

کمالی با بیان اینکه اکثر هزینه‌های اجرای مراسم دهه کرامت از ظرفیت خادم‌یاران استان و به صورت رایگان استفاده شده است، گفت: در بحث نیروی انسانی و امکانات مالی از ظرفیت ۴ هزار و ۲۰۰ خادم‌یار استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.