رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: کشاورزان خراسان رضوی با کمبود مراکز خرید و انبارهای تعاونی روستایی روبه‌رو هستند.

کشاورزان خراسان رضوی با کمبود مراکز خرید و انبارهای تعاونی روستایی روبه‌رو هستند

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسفندیاری ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ۵ بندی همکاری مشترک سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با نیروی انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: خدمت شایسته و بایسته به مردم زمانی موثرتر و اثر بخش‌تر است که این خدمات با همکاری مشترک میان تمامی مجموعه‌ها میسر شود.

 وی افزود: افتخار سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ارائه خدمت به قشر زحمتکش کشاورز است و می‌خواهیم در جهت اثربخشی بهتر این خدمات و همچنین استقلال کشاورزان و عدم سودجویی سودجویان تفاهم‌نامه هکاری مشترکی با نیروی انتظامی خراسان رضوی منعقد کرده‌ایم.

اسفندیاری افزود: خراسان رضوی با بیش از ۷۰۰ هزار کشاورز بالاترین آمار کشور را در این قشر زحمتکش دارد و استقلال و امنیت شغلی آن‌ها همواره مورد تاکید است و وظیفه ما هدایت این گروه و نظارت بر عملکرد درستشان و عدم ضرر و زیانشان است‌ و مفتخریم که سازمان تعاون روستایی در سراسر کشور بالغ بر ۵۰ سال توانسته خدمتی موثر و درخورشان به کشاورزان زحمتکش داشته است.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت‌های این مجموعه از مزرعه تا سفره است، خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها از نخستین لحظه فعالیت کشاورز در سر زمین تا ورود آن محصول بر سر سفره مردم انجام می‌شود؛ همچنین در جهت ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در حوزه کشاورزی اقدامات گسترده‌ای با همکاری مجموعه‌های مختلف شده تا بتوانیم گامی موثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری داشته باشیم.

اسفندیاری تصریح کرد: نقش موثر تعاونی‌ها در کلیه بخش‌های و حوزه‌های کاری جهاد کشاورزی بسیار پررنگ بوده چون بسترسازی از وظایف جهاد کشاورزی است و به‌طور مثال در یک نمونه آن خریداری ۵۲ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خراسان رضوی را از زمان آغاز این طرح و از دوم خرداد ماه امسال تاکنون داشته‌ایم و بخشی از مبالغ نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های تعاون روستایی در قالب مراکز خرید تضمینی، محصولات کشاورزان را با قیمت عادلانه خریداری می‌کنند تا سود حاصل از دلالی که به زیان کشاورزان است جلوگیری شود؛ همچنین یکی از مشکلات دیگر کشاورزان استان کمبود مراکز خرید و انبارهای تعاونی روستایی است که این مشکل با تقویت شرکت‌های تعاونی استان و حمایت لازم از آن‌ها برطرف می‌شود.  

منبع:تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.