عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در شهرستان فریمان پایین و در حدود ۶ درصد می باشد.

 گازرسانی به ۲۰۰روستا در سرخس  وفریمان طی سه سال گذشته

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در سه سال گذشته گاز رسانی  به بیش از ۲۰۰ روستا در شهرستان های سرخس، فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه  انجام شده است که برخی از آنها به بهره برداری رسیده و برخی نیز در مرحله بهره برداری می باشد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که این مناطق در دوره قبل پایین ترین میزان گازرسانی را در کشور دارا بوده و این ضریب در حدود ۳۸ درصد بود اما باتلاش های انجام شده در این سه سال این ضریب به بیش از ۸۰ درصد رسیده است .
نماینده مردم سرخس، فریمان، بخش های احمد اباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سه سال گذشته مصوبه سد شوریجه به عنوان یک پروژه ملی در آب های مرزی در شهرستان سرخس نیز از محل صندوق توسعه ملی با اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی شروع به کار کرده است. همچنین در حوزه راه سازی اقدامات زیادی از جمله باند دوم مشهد – فریمان کلنگ زنی شد و پل سنگ بست که به عنوان گلوگاه مسیرشرق خراسان از مشهد  به سمت تایباد، تربت جام و دوغارون است افتتاح شد.
قاضی زاده هاشمی  بیان داشت:  راه آهن سنگ بست – فریمان در حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  وتعریض ۳۰ کیلومتر اول جاده مشهد رضویه در جاده سرخس در مرحله تعیین پیمانکار است . در شهرستان های سرخس، فریمان و همچنین بخش های احمد آباد و رضویه راه های روستایی زیادی ساخته شد که از جمله انها می توان به ۲۷ کیلومتر راه روستایی در بخش رضویه و همچنین طرح های هادی روستایی و اسفالت معابرروستایی در اولویت کار قرار گرفت  که می توان به اسفالت بیش از ۸۰ روستا که قبلا دارای کوچه های خاکی بودند اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات گمرکی در حوزه کامیون ها به دلیل شرایط کشور ترکمنستان همچنان در شهرستان سرخس وجود دارد، افزود: در شهرستان فریمان نرخ بیکاری در حدود ۶ درصد و بخش احمد آباد نیز نرخ بیکاری پایین است  به طوری که مشکل کمبود کارگر ساختمانی در این منطقه وجود دارد اما در شهرستان سرخس به دلیل اینکه سرمایه گذاری در حوزه صنعت صورت نگرفته است  نرخ بیکاری بالا و در حدود ۱۹ درصد است.  از طرفی تمرکز بر گسترش  کارخانجات و صنایعی بزرگی در منطقه در دستور کار قرار گرفته است که از جمله انها می توان به بزرگترین واحد تولیدی شیشه شرق کشور با ۸۵۰ فرصت شغلی ، فرش ۲۵۰فرصت شغلی ، شرکت تولید ام دی اف با ۲۰۰فرصت شغلی ، کارخانه کاشی و سرامیک با ۵۰۰فرصت شغلی ، توسعه دکل های حفاری برای مخازن گازی  طوس با ۱۰۰ فرصت شغلی، شرکت تولید شیشه خودرو و اتومبیل با ۱۰۰فرصت شغلی ، راه اندازی واحد ژلاتین و همچنین نیروگاه خورشیدی اشاره کرد.
قاضی زاده هاشمی  با بیان اینکه در حوزه گردشگری بعد از ۱۱ سال تعطیلی،  شاهان گرماب بازگشایی شد و گردشگران زیادی از این محل استفاده می کنند ،اظهار  داشت:  در زلزله سال ۹۶ در شهرستان سرخس بیش از ۵۶ روستا بازسازی و بیش از ۲۳۰۰ واحد روستایی نیز نوسازی شدند و بیش از ۹۰میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان پرداخت شد و امروز یک واحد چادر نشین و کانکس نشین در سرخس وجود ندارد.
وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته بیش از ۱۵ ایستگاه صداو سیما در این حوزه انتخابیه ایجاد شده است و نزدیک به ۱۰ سالن ورزشی ساخته شده است و فریمان و سرخس اولین شهرهای استان خراسان رضوی هستند که سیستم فیبر نوری فوق پیشرفته LTE برای انها در حال احداث  می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.