شیراز- مدیر ستادهماهنگی کانون های مساجد فارس از برگزاری برنامه هایی شامل مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، شب شعر، مراسم گرامیداشت و سخنرانی ائمه جماعات در این استان خبر داد.

برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)

 به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام حسین امیدیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های دهه کرامت، گفت: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه سال جاری مصادف با اول تا یازدهم ذیقعده، به صورت خودجوش در بیش از یک هزار و ۲۲۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فارس در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری این دهه به نام «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» برنامه های ویژه ای از جمله تداوم کمک رسانی به زلزله زدگان، اردو های جهادی و ایستگاه های درمانی در مناطق محروم در برنامه کانون های مساجد قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه محور برنامه ها بحث «امین ولایت» به عنوان بارزترین ویژگی حضرت شاهچراغ (ع) است، خاطرنشان کرد: در پیش بینی برنامه ها بر توجه ویژه به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام شده است و برنامه هایی شامل مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، شب شعر، مراسم گرامیداشت و سخنرانی ائمه جماعات کانون های مساجد و اعزام کاروان های پیاده مردمی از کانون های مساجد شهرستان های استان همزمان با ششم ذیقعده برگزار می شود.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: امسال با توجه به بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر فرزانه انقلاب برنامه هایی با هدف استفاده از ظرفیت جوانان عضو کانون های مساجد شامل برگزاری نشست و جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه تدارک دیده شده است و با توجه به اجرای طرح اوقات فراغت تابستان در کانون های مساجد تاکید شده که به اجرای برنامه های ویژه ایام دهه کرامت همت ویژه داشته باشند.

مدیر ستادهماهنگی کانون های مساجد فارس با اشاره به برنامه های ویژه خواهران عضو کانون ها، یادآور شد: حضور اعضای خواهر کانون ها در برنامه های محفل انس با قرآن و پیاده روی بانوان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در روز اول ماه ذیقعده که در این روز نشست های معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) و تجلیل از دختران نمونه عضو کانون برگزار شد.

وی همچنین گفت: نمایشگاه های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب، دیدار با خانواده های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، اردو های زیارتی، مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی و جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.