دادستان مشهد گفت: وقتی شهرداری در پارک جنگلی شهر مجوز تجاری صادر می‌کند و برخی از مسئولان هم به اسم حمایت از سرمایه‌گذاری، از این امر حمایت می‌کنند، نتیجه آن دست‌اندازی به سایر اموال عمومی می‌شود.

اجازه یک سانت تغییر کاربری در پارک ملت را نخواهیم داد

غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با بیان این مطلب که انتظار از مسئولان شهری توسعه بیش از پیش فضای سبز شهری است، عنوان کرد: برخی از مسئولان اظهار کرده‌اند در حال انجام مطالعات برای ساخت پارکینگ در داخل پارک ملت هستند، باید به مردم پاسخ دهند با کدام مجوز از حقوق بیت‌المال، طرح مطالعاتی بر خلاف حقوق عمومی جامعه تصویب می‌کنند و می‌خواهند قسمتی از پارک ملت را تبدیل به پارکینگ کنند.

دادستان مشهد مشکل شهر را در جای دیگر و چیز دیگر دانست و در این زمینه هم بیان داشت: مشکل شهر مشهد در حال حاضر توسعه حمل و نقل عمومی است نه ایجاد پارکینگ آن هم با تخریب بوستان ملت؛ البته دادستانی به عنوان مدعی العموم اجازه تغییرکاربری حتی به مقدار یک سانت از پارک ملت مشهد را نخواهد داد.

 بی‌توجهی به نیاز مردم چرا؟

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: مسئولان شهری چرا درخصوص زمان راه‌اندازی خطوط دو و سه قطار شهری مشهد به مردم توضیح نمی‌دهند و زمان افتتاح پروژه را تعیین نمی‌کنند و یا چرا نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی که امروز فرسوده بودن بخشی از آن صدای مردم را در آورده است، توجهی ندارند؟

وی گفت: برخی مدیران شهری هر جور که بخواهند طرح تصویب و اجرا می‌کنند، به نحوی که برای ایجاد چپ‌گرد شهید ناصری بیش از ۳۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص می‌دهند و بنا به اعلام خودشان این کار بار ترافیکی منطقه را کاهش خواهد داد در حالی که گره ترافیکی آن محدوده، ورودی به بولوار پیروزی است.

  مجوزهایی که موجب دست‌اندازی به اموال عمومی شد

قاضی صادقی به برخی از مجوزهایی که مدیران شهری به اسم حمایت از سرمایه‌گذاری صادر می‌کنند هم اشاره و در این زمینه بیان داشت: وقتی شهرداری در پارک جنگلی شهر مجوز تجاری صادر می‌کند و برخی از مسئولان هم به اسم حمایت از سرمایه‌گذاری، از این امر حمایت می‌کنند، نتیجه آن دست‌اندازی به سایر اموال عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری اعلام کرده است با جذب سرمایه‌گذار، می‌خواهد مجموعه تفریحی و گردشگری در بوستان خورشید ایجاد کند، این در حالی است که از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به توسعه متوازن شهر مشهد اقدام کنند. هنر یک مسئول این است که بتواند سرمایه و سرمایه‌گذار را به نقطه‌ای از شهر هدایت کند که نیاز باشد. به عنوان مثال اگر در حاشیه رودخانه حفاظت شده کشف‌رود، پارک خطی ایجاد و سرمایه‌گذار در این نقطه از شهر هم سرمایه‌گذاری کرد هنر کرده‌ایم و با این کار بسیاری از آسیب‌ها و دغدغه‌های مردم آن منطقه را مرتفع و از سویی اشتغال‌زایی در محل ایجاد شده است.

دادستان مرکز استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر اینکه کوه‌ها و ارتفاعات جنوب شهر مشهد باید حفظ شود، ادامه داد: در راستای پیشگیری از تصرف کوه‌های حاشیه بولوار نماز، در محدوده اراضی زکریا حدود ۳۰ هکتار زمین با مطالبه مردم و پیگیری دادستانی، توسط راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شد تا روی این ارتفاعات درختکاری صورت پذیرد و در آینده تبدیل به فضای سبز و مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد. دادستان مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بحمدالله با تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران کلان نظام اقتصادی در مشهد، شاهد کاهش چشمگیر تجمعات اعتراضی در شهر مشهد هستیم و ان‌شاءالله با ادامه رسیدگی به سایر پرونده‌های کلان اقتصادی به صورت قاطعانه در این دادگاه، شاهد آرامش هرچه بیشتر فضای اقتصادی در جامعه باشیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.