عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت:قاچاق خاک تنش های اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

قاچاق خاک تهدیدی برای این سرمایه ملی است

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: گزارش های غیررسمی خبر  از قاچاق خاک از کشور را دارند که این موضوع اثرات بسیار سوئی را بر تخریب محیط زیست و کاهش حاصل خیزی زمین های کشاورزی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مواردی نظیر قاچاق خاک، کوه خواری و  دریاخواری باعث تشدید مواردی همچون ریزگردها، فرسایش خاک، بیابان زایی وافزایش مهاجرت ها و حاشیه نشینی می شود و تنش های اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: قاچاق ،خاک کشور  را به شدت در معرض تخریب قرار خواهد داد، از طرفی برای تولید خاک هزاران سال زمان نیاز است تا بتوان خاک زراعی که برای تولید محصولات کشاورزی مناسب باشد را ایجاد کرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق و فرسایش، خاک کشور را تهدید می کند، اظهار داشت: خاک سرمایه ملی است و قاچاق آن نه تنها به اقتصاد ملی آسیب می زند بلکه مشکلات و تبعات منفی زیست محیطی به همراه دارد.

وی ادامه داد: طبق برخی اخبار ، قاچاقچیان خاک ، کشتی هایی در دریا دارند که خاک را تبدیل به سرامیک و موارد مشابه می کنند و از این طریق خاک را از کشور قاچاق می کنند.

حاتمیان با اشاره به اینکه برای حفاظت از خاک خلاء قانونی وجود دارد، افزود: لایحه حفاظت از خاک با هدف حفاظت از خاک و جلوگیری از صادرات و قاچاق خاک تدوین و در مجلس شورای اسلامی به تصویب  رسید که با اجرای این قانون شاهد برخورد قاطع با قاچاقچیان خاک ،  کاهش پدیده قاچاق خاک و حفاظت از این سرمایه ملی در کشور خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.