مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: تا ماه قبل ۲۰هزار نفر از مددجویان این سازمان در آمار یارانه بگیران کشور حضور نداشتند.

۸۶۲میلیارد تومان مشارکت های خیرین به این سازمان در سال ۹۷

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی رستمیان مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری همایش خیران و نیکوکاران بهزیستی سراسر کشور در مشهد گفت:سال گذشته ۸۶۲میلیارد تومان از محل مشارکت های خیرین به سازمان بهزیستی کشور کمک صورت گرفت که برآورد می شود امسال این عدد به هزار میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: تا ماه گذشته در حدود ۲۰ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی جزو یارانه بگیران کشور نبودند که با مساعدت های وزیر کار و تعاون و رایزنی با سازمان هدفمندی یارانه ها از ماه جاری یارانه آنها برقرار شد.

رستمیان افزود: قبلا مستمری پرداخت شده به مددجویان سازمان بهزیستی شامل حال فقط سرپرست خانواده می شد اما در صدد هستیم این مستمری را به بعد خانواده و به تعداد افراد پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه  همایش تجلیل از خیران بهزیستی سراسر کشور از  ۲۶ تا ۲۸ تیرماه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از خیرین برگزیده کشور در هتل الغدیر مشهد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تمام هزینه های این همایش توسط خود خیران پرداخت خواهد شد و دولت یک ریال در این همایش هزینه نخواهد کرد.

رستمیان بیان داشت: هدف اصلی و اولیه برگزاری این همایش زیارت بارگاه امام مهربانی ها است و از جمله اهداف دیگر این همایش جلسه خیران و نیکوکاران با وزیرکار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور و همچنین تشکیل مجامع استانی خیرین حامی معلولین در کشور می باشد.

وی افزود:  با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده در سال ۱۳۹۴،   ۱۴ هزار و ۳۲۸ خانوار دو معلول به بالا در کشور  فاقد مسکن هستند که با همکاری  بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و خیران  ۶ هزار و ۲۵۰ منزل مسکونی در طول چهار سال برای این خانواده‌ها ساخته شد  و ۶ هزار و ۵۸۸ واحد نیز در مراحل ساخت می باشد و ۱۴۹۰خانوار نیز علی رغم اطلاع رسانی برای دریافت واحد های مسکونی هنوز هیچ اقدامی برای دریافت آنها نکرده اند.

رستمیان هزینه ساخت این واحد ها  ۷۰ متری برای خانواده‌ها را بین ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومان اعلام و اظهار داشت:  ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و خیرین و  ۴۰ میلیون تومان وام بلند مدت قرض‌الحسنه است و مابقی آن بین  ۱۰  تا ۲۵ میلیون تومان نیز سهم مددجویان است که باید پرداخت شود که اغلب خانواده ها همین مبلغ را نیز نمی توانند پرداخت کنند و در صدد هستیم از طریق مشارکت های خیران این مبلغ را نیز تامین کنیم.

وی با بیان اینکه شفاف سازی جزو رویکرد های اصلی این سازمان در دوره جدید است، افزود: هزینه نگهداری معلولین در مراکز نگهداری  ۲میلیون  و پانصد هزار تومان در ماه است که کمک هزینه بهزیستی ۷۷۰ هزار تومان برای معلولین دارای سرپرست و ۹۲۵ هزار تومان برای معلولین بدون سرپرست است که این فاصله را باید با کمک خیرین پرداخت کنیم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در باره مشارکت های خیران خارج از کشور به این سازمان نیز اظهار داشت: خیران و نیکوکاران ایرانی مقیم خارج از کشور نیز مساعدت های مناسبی به این سازمان دارند و کمک های آنها از طریق مراکزنیکوکاری در خارج از کشور که دارای مجوز می باشند به این سازمان منتقل و در اختیار مدد جویان قرار می گیرد و تاکنون نیز علی رغم مشکلات بانکی کشور در سطح بین المللی در  این زمینه مساله ای رخ نداده است.   

خراسان رضوی دومین استان در زمینه خانواده‌های دارای چند معلول است

پور یوسف، مدیرکل سازمان بهزیستی  استان خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: استان خراسان رضوی دومین استان از نظر جمعیت خانوارهای دارای چند معلول می باشد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های مسکن ۷۰درصد از  هزینه‌های خانوار را می بلعد،افزود: ساخت  ۱۰ هزار و ۳۶ واحد برای خانواده های دارای چند معلول در خراسان رضوی برآورد شده است که  ۵ هزار و ۱۷۲ واحد  نیز در حال ساخت و احداث می باشد و ۹۱۸ واحد نیز تحویل این خانواده ها شده است.

پور یوسف  بیان داشت: سال گذشته خیران و نیکوکاران ۹۰میلیارد تومان به سازمان بهزیستی خراسان رضوی کمک های نقدی و غیر نقدی اهدا کردند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۷درصدی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.