با تلاش کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی، یک مرکز فروش آبمیوه‌های بی‌نام و نشان و تقلبی در ترمینال شناسایی و با دستور مقام قضایی پلمب شد.

کشف ۷۰۰۰ قوطی آبمیوه بی‌نام و نشان در ترمینال

مهدی مقدسی، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان در تشریح ماجرا به قدس گفت: با توجه به اینکه فصل تابستان یکی از بازه‌های زمانی ورود زائران به شهر مشهد بوده و از سویی برخی از هموطنان برای سفر به مشهد اتوبوس را انتخاب می‌کنند، دستوری به تیم‌های کارشناسی این معاونت داده شد تا برای بررسی اوضاع فروشگاه‌ها و برخورد احتمالی با مواردی نظیر کم‌فروشی، گران‌فروشی و... به صورت نامحسوس، در ترمینال حاضر و ماجرا را رصد کنند.

از طرفی هم با توجه به اینکه ترمینال به عنوان پیشانی شهر شناخته می‌شود و اگر هموطنی به محض ورود به آنجا سایه نظارت قانون را در محل احساس کند، با آرامش بیشتری پا در شهر خواهد گذاشت و اگر در بدو ورود مسافر به شهر این احساس کمرنگ باشد باید نتیجه عکس آن را انتظار داشت، این طرح نظارتی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: متأسفانه در گذشته و در بازرسی‌هایی که از برخی غرفه‌های فعال در پایانه به عمل آورده بودیم، مواردی مشاهده شد که مستقیماً تصویر ذهنی مسافران را از شهر تحت تأثیر اقدامات خلاف قانون خود قرار داده بود. از سوی هم در موارد مکرر شکایت‌های از برخی تخلفات به معاونت بازرسی ارجاع شده بود و همین امر موجب نگاه ویژه و کنترل بیشتر تخلفات در ترمینال شد.

 بازرسی میدانی و کشف بیش از ۷۰۰۰ نوشیدنی تقلبی!

مقدسی در توضیح چگونگی کشف محموله آبمیوه تقلبی هم گفت: با توجه به ماجرای اشاره شده که یکی از تیم‌های نظارتی که به صورت نامحسوس در ترمینال حضور پیدا کرده بود و در حین رصد مورد به مورد مکان‌هایی که احتمال تخلف در آنجا می‌رفت، پی بردند که یکی از واحدهای فروشگاهی در ترمینال که دارای چندین مورد تخلف ثبت شده در این معاونت بود، اقدام به عرضه نوعی آبمیوه بی‌نام و نشان کرده است. در ابتدا کارشناسان برای بررسی دقیق‌تر چند نمونه از آبمیوه را خریداری و مشخصات درج شده روی محصول را مورد استعلام قرار دادند. در ادامه مشخص شد محصول تقلبی و توسط هیچ کارخانه معتبری تولید نشده است. این اقدام در حالی بود که روی محصول خبری از علامت سیب سلامت و دیگر مشخصه‌های مورد نیاز هم نبود. با توجه به این ماجرا به سرعت کارشناسان غرفه شناخته شده را مورد بازرسی قرار داده و مشخص شد در محل ۷۰۰۰ عدد آبمیوه تقلبی و تعدادی هم دلستر تاریخ مصرف گذشته دپو شده است.

 صدور دستور پلمب

وی بیان داشت: با توجه به اینکه تخلف تقلب برای کارشناسان ما در محل محرز شده بود و این اقدام به نوعی سلامت جامعه را هدف قرار داده بود، ماجرا به اطلاع جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد رسید و بر همین اساس قاضی دشتی فدکی، از مأموران اداره نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خواست به محل مراجعه و اقدامات قانونی را معمول بدارند.

کمی بعد با حضور مأموران اماکن و تنظیم صورتجلسه کشف محموله نوشیدنی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته، محل پلمب و در این رابطه عامل این اقدام هم به دادسرا معرفی شد.

پس ازاین اعمال قانون، تعداد زیادی از راننده اتوبوس‌ها و شاهدان ماجرا به تیم‌های بازرسی مراجعه و از این اقدام قاطع قدردانی کردند.

مقدسی به دستور تکمیلی مقام قضایی هم اشاره و در این زمینه بیان داشت: در ادامه جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از معاونت بازرسی سازمان صمت خواست، تیم‌های نظارتی به صورت مستمر در پایانه حضور و بازرسی‌های سرزده خود را ادامه دهند و با متخلفان با قاطعیت برخورد کنند که این حمایت جای قدردانی و تشکر دارد.

همچنین در زاویه دیگر، کارشناسان معاونت بازرسی در حال انجام تحقیقات تکمیلی هستند تا مکان تولید این محموله تقلبی را شناسایی کنند.

وی در پایان عنوان کرد: برای فرد متخلف دو پرونده عرضه کالای تقلبی و گران‌فروشی تنظیم و براساس دستور قضایی به دادسرای انقلاب ارسال خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.