دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: حمل مواد مخدر از مرزهای خراسان رضوی خیلی کم صورت می گیرد و الان حمل مواد از زمین و هوا به دریا کشیده شده است.

قاچاق مواد مخدر از زمین و هوا به دریا کشیده شده است

محمد حسن جهان در حاشیه برگزاری جلسه شورای  هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بردسکن در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:  اگر چه بردسکن یکی از محورهای ترانزیتی موادمخدر در استان خراسان رضوی است  ولی خوشبختانه  پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی ، اداره اطلاعات و بسیج این شهرستان دراین حوزه  موفق عمل کرده اند.

 دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی  گفت: بیشترین مواد مخدر  از طریق پوسته  داخل شهرستان ها و استان های همجوار وارد استان خراسان رضوی می شود و گرنه از مرزهای استان خیلی  حمل مواد مخدر  نداریم.

وی عنوان کرد:  حضور در صحنه نیروهای انتظامی ، مرزبانی ،  اطلاعاتی ، بسیج و ارتش  در حوزه مبارزه در وسط میدان هستند  و عرصه بر  خرده و عمده فروشان مواد مخدر  تنگ  کرده اند که امید است در  حوزه پیشگیری نیز همه  دستگاهها وسط میدان و علم پیشگیری را بر دوش بگیرند.

 جهان با بیان اینکه  در بحث درمان اعتیاد موفق نبوده ایم گفت: متاسفانه در آخرین چرخه درمان اعتیاد که اشتغال است موفق عمل نکرده ایم  که اخیرا این چرخه را در استان فعال کرده ایم.

وی  از فعالیت آخرین چرخه درمان اعتیاد  یعنی اشتغال  در استان خبرداد و گفت:  معتادینی که در کمپ های ترک اعتیاد هستند برنامه ریزی شده است که  مهارت های لازم را در حوزه اشتغال نیز  فرا بگیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی  با اشاره به اینکه  رکن اصلی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است گفت: سازه و برگ  پیشگیری  از مواد مخدر در استان  فعال شده است و دراین راستا  خانه تشکل های مردمی  و محله محور در استان  راه اندازی شده است.

 جهان  برایجاد  خانه تشکل های مردمی در شهرستان بردسکن  تاکید کرد و گفت:  اگر خانه ای مصادره وجود داشته باشد  می توانیم آن را برای این مهم واگذار کنیم.

 وی همچنین گفت: مسئولان وظیفه دارند شور و نشاط را به محله ها بازگردانند و خودشان را از  ملولی خارج کنند.

وی اظهارداشت:  امر به مواد مخدر  باید به خود مردم واگذار شود و مسئولان فقط  رونق نشاط را در خانواده ها  ایجاد کنند که اگر این مهم  محقق شد همانند دوران ۸ سال دفاع مقدس  دراین عرصه نیز پیروز میدان خواهیم شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی  با اشاره به اینکه  موادمخدر مقابله نیست بلکه مبارزه است گفت:  باید سازه و برگ پیشگیری  را در استان فعال تر کنیم.  

وی برپایی نمایشگاههای ثابت و سیار پیشگیری از اعتیاد ، آموزش کادر متخصص در ادارات  ،  حضور در صحنه ائمه جماعات و دیگر دستگاههای اجرایی را از مهم ترین عوامل موثر در حوزه پیشگیری  بیان کرد.

 جهان  افزود: امروز دشمنان  نسل جوان ما را مورد هدف قرار داده اند  و اگر شور و نشاط و عاشقی در خانواده ها ایجاد شود  آسیب ها به درون خانواده ها کمتر  رسوخ پیدا  می کند.

 جهان  اظهارداشت: متاسفانه یکسری باورهای غلط  باعث شده است برخی از بانوان  ما  سر از آرایشگاههای زنانه  ،  عطاری ها ، قلیان سرا  و سیگار که دروازه ورود به اعتیاد می باشند پیدا  کنند و حتی امروزه می بینیم  نوزاد معتاد نیز داریم به خاطر اینکه مادرش معتاد بوده است.

 وی افزود:  مبارزه با مواد مخدر  جهادی بزرگ و خدمتی با ارزش است و از آن طرف خدمت ما مدیران کم است که باید بیشتر در حوزه پیشگیری کار کنیم تا کانون گرم خاواده ها رونق بگیرد.

 جهان عنوان کرد: در سه ماهه اول امسال در سطح استان خراسان رضوی  ۷  تن و ۵۰۰ کیلیو گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که این مهم بیانگر این است که  در امر مقابله جدی  هستیم و  تردد را برای قاچاقچیان مواد مخدر  از مرزهای استان  ناامن کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.