آندرآ استراماچونی را بعد از پایان اردوی 8 روزه استقلال در ترکیه عمیقاً به آینده تیمش امیدوار دیدیم. استراماچونی چه از امکاناتی که در اختیارش قرار گرفت و چه از نحوه تمرینات بازیکنانش راضی بود.

به همه مدعیان آماده باش می‌دهم

قدس آنلاین: استراماچونی در جریان تحلیل‌های اخیر درباره ناامیدی به استقلال نیز قرار گرفته اما او جدایی حجم عظیمی از بازیکنان را دلیلی برای ناامیدی نمی‌داند. استراماچونی براین باور است که با جوان‌هایش می‌تواند خالق نتایج بزرگ باشد. مصاحبه او را در بازگشت به تهران و با هماهنگی با حاجیلو انجام دادیم که در زیر تقدیم می‌شود.

*در روزهایی که شما در اردوی ترکیه حضور داشتید بسیاری در تحلیل‌هایشان نسبت به آینده استقلال چندان ابراز امیدواری نمی‌کردند. دلیلشان هم جدایی بازیکنان بود. آیا شما هم با این منتقدان هم عقیده هستید؟

چرا باید جدایی 15،16 بازیکن باعث ناامیدی ما شوند؟ مگر این جوان‌ها استعداد و انگیزه ندارند؟ شما در تمرین‌های استقلال حضور نداشتید اما من لحظه به لحظه با آن‌ها بودم. دیدم که چگونه تلاش کردند و با چه انگیزه‌ای در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی ما حاضر شدند. من هیچ دلیلی برای ناامیدی ندارم و از منتقدان هم می‌خواهم قدری صبر کنند و درباره تیم ما زود قضاوت نکنند. *آیا روزهای خوشی درانتظار استقلال خواهد بود؟ من این قول را می‌دهم که با قدرت وارد لیگ شویم. قطعاً روزهای خوشی در انتظار ما خواهد بود و با انگیزه وارد لیگ می‌شویم.

*بسیاری از این بازیکنانی که با شما در تمرینات بودند تجربه حضور در استقلال را ندارند.

همیشه تغییرات سخت است اما بازیکنانی در اختیار گرفتیم که می‌توانند خودشان را به حد یک بازیکن استاندارد برای استقلال برسانند. ضمن اینکه قرار است چند بازیکن دیگر نیز در روزهای آینده به ما اضافه شوند. استقلال بسیار ایده آلی در انتظار هواداران خواهد بود.

*این تغییرات درحالی در تیم شما انجام شده که دیگر مدعیان شاکله اصلی تیم خود را حفظ کردند و تغییراتی حداقلی داشته‌اند.

من برای همه مدعیان احترام قائلم اما تمام تمرکزم روی تیم خودم هست. می‌خواهم به شما بگویم که من و بازیکنان به همه مدعیان لیگ آماده باش می‌دهیم چون استقلال پر قدرت و با انگیزه‌ای وارد لیگ نوزدهم خواهد شد و شما بزودی این تیم را خواهید دید.

*از برگزاری اردوی ترکیه راضی بودید؟

اردوی ترکیه فرصتی است تا در کنار هم بودن را یاد بگیریم. ما صبح و بعد ازظهر تمرین کردیم. بازی‌های تدارکاتی هم در دستور کارمان بود. من از شرایط درون اردویی راضی بودم. بازیکنان تلاش کردند استعدادهای خودشان را به من نشان دهند. از آن‌ها ممنونم که این روزهای سخت و طاقت فرسا را تحمل کردند. تمرینات ما در تهران ادامه خواهد داشت و من بعد از سفر کوتاهی که به ایتالیا خواهم داشت به سرعت به اردو اضافه می‌شوم. کار باید طبق برنامه پیش برود. در ترکیه این‌طور بود. همکارانم برنامه تمرینی را از مدت‌ها قبل طراحی کرده بودند. در ترکیه به آنچه می‌خواستم رسیدم.

*فکر نمی‌کنید جدایی برخی بازیکنان با تجربه به شما لطمه بزند؟

درباره آنچه امروز دارم حرف می‌زنم. به تک، تک این بازیکنان امید بسته ام. بخصوص جوان‌هایی که دارند با انگیزه در کنار ما تمرین می‌کنند. استقلال شما را راضی خواهد کرد مطمئن باشید.

*شایعات بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال روی کار شما تأثیری نداشت؟

هرگز. یکسری وظایف بر عهده باشگاه است که ما نباید خودمان را درگیر آن‌ها بکنیم. وظیفه ما تمرین و تمرین کردن است. خوشبختانه مشکل حل شده و ما تمرکزمان را روی برنامه‌های خودمان گذاشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.