یزد - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد نماز جمعه،۱۵ برنامه فرهنگی، هنری ، اجتماعی و ورزشی با همکاری ۱۵ نهاد در یزد برگزارخواهد شد.

۱۵برنامه در استان یزد برگزار می شود

حجت الاسلام شریفی درگفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهارداشت : از مهم ترین اهداف نماز جمعه پیشبرد آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی است و نمازجمعه یک نهاد عبادی و سیاسی است که به مباحث دینی اجتماعی و سیاسی روز جامعه می پردازد و این آئین معنوی نقش بسیارمهمی درهمه ارکان جامعه دارد .

وی افزود : به فرمان امام خمینی (ره) در تاریخ ۵ مرداد اولین نمازجمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد و امسال این آئین سیاسی وعبادی چهل ساله می شود وستادی دراین خصوص در تهران به معاونت سیاست گذاری شورای ائمه جمعه تشکیل ودراستان ها هم این ستاد تشکیل شده است .

شریفی گفت: مقام معظم رهبری در دیداراخیرخود با ائمه جمعه سراسر کشور تاکید کردند که نهادهای نمازجمعه باید به عنوان یک قرارگاه فرهنگی و بصیرتی در جامعه  تبدیل شود و باید تلاش شود که فرهنگ نماز جمعه درجامعه نهادینه شده و این حرکت سیاسی و عبادی  به جایگاه واقعی خود بین اقشارمختلف برسد .

۲۸ نماز جمعه در مناطق مختلف استان برگزار می شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تصریح کرد : بررسی و پیگیری مشکلات مردمی باید یکی ازمهمترین اهداف نماز جمعه ها باشد ۲۸ نماز جمعه در مناطق مختلف استان برگزار می شود که درخطبه اول نماز بحث تقوا ، مباحث دینی و مذهبی و درخطبه ی دوم مباحث روز جامعه مطرح شده و به نوعی آگاهی سیاسی و اجتماعی به مردم داده می شود.    

وی برنامه های این بزرگداشت را نشست با روابط عمومی های استان، رونمایی ازپوسترچهلمین سال برپایی نمازجمعه توسط نماینده ولی فقیه دراستان، گلباران قبورمطهر شهدا وتجدید میثاق با آرمانهای سومین شهید محراب و آیت الله صدوقی و ۱۱شهید نمازجمعه یزد، برگزاری همایش دوچرخه سواری ، بازدید از خانواده شهدا و بزرگداشت این عزیزان و پخش مسقتیم نماز جمعه استا ن توسط صدا و سیما عنوان کرد .

 شریفی خاطر نشان ساخت : برگزاری نمایشگاه اهدای خون ، برپایی فروشگاه حجاب وعفاف ویژه بانوان، همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، از دیگر برنامه این شورا بوده و برای نماز جمعه این هفته استان هم ۲۲برنامه مختلف شامل جشنواره فیلم و کلیپ ، مسابقه کتابخوانی ، مسابقه حفظ  قرآن با همکاری برخی نهادها در دستورکار قرار گرفته است .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.