هنوز چند روزی از گزارش «پس‌لرزه‌های ترافیکی تعویض درزگیرهای پل فجر» که منجر به افزایش بار ترافیکی در این محدوده شد، نمی‌گذرد که از ظهر دیروز، گره کور آزاردهنده ترافیک در یکی از حساس‌ترین مسیرهای ورودی شهر مشهد و از محور بولوار آزادی (حدفاصل پلیس‌راه قاسم‌آباد) موجب شد صدها زائر و مجاور ورودی به مشهدالرضا(ع) از ترافیک کلافه‌کننده این مسیر گلایه نمایند.

 ترافیک چند کیلومتری ورودی مشهد در محور بزرگراه آزادی

ماجرای این گره کور ترافیکی به ساخت تقاطع غیرهمسطح پیش از پلیس راه شاهد از مسیر شمال به جنوب بازمی‌گردد و حالا با پیشرفت فیزیکی طرح، عملیات عمرانی باید روی باند اصلی بزرگراه آزادی انجام شود. عملیاتی که از روز گذشته با انسداد باند تندرو و انتقال بار ترافیکی به محور کندرو کلید خورد و منجر به افزایش کیلومتری بار ترافیکی در این محور شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اعلام تداوم انسداد باند اصلی و تندرو محور شمالی بزرگراه آزادی به مدت ۶۰ روز، از انسداد باند تندرو محور خروجی (جنوبی) همین مسیر نیز از هفته آینده خبر داد. خبر ناخوشایندی که به‌طور حتم اجرای آن منجر به گره و هرج و مرج فزاینده ترافیکی در محور ورودی و خروجی حد فاصل میدان قائم تا بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی (میثاق) به عنوان یکی از شریان‌های اصلی حمل و نقل خواهد شد.

مجید بخت آزما افزود: تداوم عملیات اجرا و تکمیل این تقاطع غیرهمسطح مستلزم انسداد باند تندرو در هر دو باند شمالی و جنوبی بزرگراه آزادی است و از روز گذشته با انسداد محور جنوبی این اتفاق رقم خورد.

بخت آزما درباره افزایش بار ترافیکی ناشی از تردد ناوگان سنگین در این مسیر و بی‌استفاده ماندن کمربند شمالی مشهد و همچنین ممنوعیت تردد این وسایل خاطرنشان کرد: ورود هر گونه خودرو سنگین به شهر ممنوع است.

کمربند شمالی مشهد نیز با صرف هزینه‌های بالایی به منظور مدیریت و کنترل تردد ناوگان سنگین باری ساخته شده و بارها به پلیس راه برای ممنوعیت تردد وسایل سنگین حمل و نقل در شهر و ضرورت استفاده این ناوگان از کمربند شمالی تذکر داده‌ایم.

در عین حال به لحاظ قانونی، پلیس راه باید نسبت به کنترل ورود خودروهای سنگین به شهر نظارت و اعمال قانون نماید و مجری قانون در این زمینه پلیس راه است. اینکه چرا باوجود ممنوعیت، این خودروها همچنان یکه تازی می‌کنند، پرسشی است که باید رئیسان پلیس راه و راهور به آن پاسخ دهند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.