خانواده یکی از بازداشت شدگان در زندان های آل سعود از سلول‌های پر از موش و بدن‌های ورم کرده در بازداشتگاه‌های عربستان خبر داد.

تازه ترین گزارش‌ها از وضعیت رعب‌انگیز زندان‌های سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حساب کاربری «معتقلی الرأی» در توئیتر اطلاعاتی را در مورد شرایط نامناسب و وخیم بازداشت شدگان در زندان های سعودی فاش کرد.

این حساب کاربری در پیامی به نقل از خانواده یکی از زندانیان گزارش داد: آنچه رسانه‌های سعودی در مورد حقوق تضمینی زندانیان نقل می کنند کذب محض است.

این حساب می افزاید: دستگاه امنیت دولتی دستگاهی دروغگوست و اگر می‌خواهید واقعیت را بدانید باید به سلول های کثیف در زندان‌ها با زندانبان‌های کثیف مراجعه کنید.

عضو خانواده این زندانی ادامه می دهد: بروید و بدن زندانیان را نگاه کنید که چگونه از ضرب شلاق و لگد با کفش های افسران امنیتی ورم کرده است. بدن آنها به تکه‌هایی از سیاهی تبدیل شده است.

در مورد شکنجه های دیگری که در این زندان ها وجود دارد خانواده این زندانی که هفت سال از حبس او می گذرد می افزاید: سلول‌ها پر است از حشرات موذی و موش. فرد زندانی به شدت درد می‌کشد و هیچ توجهی به او نمی‌شود. اگر درخواست درمان داشته باشد به او حمله ور می شوند تا سکوت کند.

این اطلاعات در حالی منتشر شده است که سازمان‌های بین المللی و فعالان حقوق بشری گزارش‌های متعددی را از نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های سعودی منتشر می کنند.

شنبه گذشته صالح الضمیر یک مبلغ سعودی در زندان «طرفیه» واقع در منطقه قصیم جان باخت. ماه مارس نیز فعالان از درگذشت شیخ احمد العماری رئیس دانشکده قرآن کریم در دانشگاه مدینه منوره براثر سکته مغزی در زندان خبر دادند.

از سپتامبر سال ۲۰۱۷ تاکنون مقامات سعودی مبلغان مشهور و فعالان حقوق بشری بسیاری را بازداشت کرده اند که معروفترین آنها شیخ سلمان عوده، عوض القرنی و العمری هستند. عربستان غالبا تعداد زندانیان را اعلام نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.