خراسان شمالی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر بهره گیری از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری برای ترویج گفتمان علوی تاکید کرد.

بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای ترویج گفتمان علوی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگ علوی در محل شبستان امام زاده سید عباس (ع) ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: برنامه های اجرایی در عید غدیرخم

که در سطح شهر، مساجد، تکایا و پارک ها برگزار می شود هر کدام به زبان خودشان به ستایش امام علی (ع) می پردازد و موجی از امید و نشاط را در بین مردم ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: یکی از برکات این عید بزرگ این است که دل ها، قلب ها، فکرها را به هم نزدیک می کند و مودت و همبستگی را در جامعه تحکیم می کند.

وی، با بیان اینکه امام علی (ع) متعلق به همه دنیا و همواره مورد توجه و احترام  همگان بوده است، اظهار داشت: آوازه و شهرت و فضایل این امام همام مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است.

فرخنده، اظهار داشت: اگر دانش و اخلاق، زیبایی را سه خواسته مهم انسان بدانیم سرچشمه هر سه این فضایل را می توان در رفتار، کردار و اندیشه های این امام همام ببینیم. 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان شمالی، از موسسه فرهنگی و آموزشی نهج البلاغه استان در راستای اقدامات موثر در راستای ترویج فرهنگ علوی تقدیر و تشکر کرد و افزود: برگزاری جشنواره فرهنگ علوی در استان اقدام بزرگی است و از تشکیل دبیرخانه دائمی آن در استان حمایت می کنیم.

فرخنده در خاتمه از تلاش های هنرمندان و جامعه فرهنگی و هنری در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در مناسبت های ملی و مذهبی در سطح استان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره فرهنگ علوی، خادمان غدیر و فعالان حوزه غدیر شناسی و نهج البلاغه با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.