گیلان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: براساس برنامه‌های تدوین شده قصد داریم صندوق حمایت از بخش کشاورزی را در تمام شهرستان‌های گیلان ایجاد کنیم.

صندوق حمایت کشاورزی در گیلان تاسیس می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، با بیان اینکه کمک به کشاورزان و شالیکاران و پرداخت تسهیلات به آن‌ها از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان است اظهار داشت: براساس برنامه‌های تدوین شده قصد داریم صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را در تمام شهرستان‌های گیلان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مراجعه کشاورزان به ویژه شالیکاران با بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات مورد نظرشان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توسعه صندوق‌های حمایت بخش کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان گیلان، تسهیلات کم بهره با سهولت بیشتری در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌گیرد.

درجانی با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در سه شهرستان استان که مزیت تولید برنج دارند در دستور کار جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد تصریح کرد: با افزایش منابع مالی این صندوق قصد داریم به تدریج صندوق‌های حمایتی را در تمام شهرستان‌های استان گیلان ایجاد کنیم.

وی تولید بیش از ۳۵ درصد برنج کشور در گیلان و سطح زیرکشت ۲۳۰ هزار هکتاری این محصول در استان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با توجه به بارندگی‌های بسیار خوبی که در سال زراعی فعلی داشتیم از یک سو و با افزایش سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌کنیم امسال تولید برنج در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تولید ۱۰۰ هزار تن شلتوک در سال زراعی فعلی را مؤید این نکته دانست و ابراز داشت: حمایت متولیان و مسئولان در بحث قیمت و تنظیم بازار و افزوده شدن حدود هزار هکتار به سطح زیرکشت و استفاده از ارقام پرمحصول از دیگر دلایل عمده افزایش تولید برنج در استان گیلان است.

درجانی کشت ارقام پرمحصول در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان در مقایسه با ۱۴ هزار هکتار سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به اهمیت استان گیلان در تولید محصولات مختلف از جمله محصول استراتژیک برنج لازم است نگاه ویژه‌تری به بخش کشاورزی این استان لحاظ شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسانه متخصصین بیش از ۴۰۰ کارخانه شالیکوبی در گیلان مدرن‌سازی شده و طبق رتبه‌بندی ارائه خدمات می‌دهند اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه‌داران گیلانی با هدف مدرن‌سازی و بازسازی پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.