پس از حضور سیزده ساله هادی رضایی در رأس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان رضوی دوازدهم اردیبهشت گذشته مجمع انتخابات این هیئت مجید محمدی‌فر را به عنوان رئیس جدید انتخاب کرد تا هیئت جانبازان و معلولین خراسان رضوی با مدیریتی جدید پس از رضایی به کارش ادامه دهد.

یک مجموعه استیجاری، برای ورزشکاران یک استان!

دوران حضور هادی رضایی با تمام شرایطی که در این سال‌ها داشته افتخارات در خور توجهی برای ورزش جانبازان و معلولین خراسان رضوی در پی داشته است که این شرایط قدری کار را برای مدیریت جدید دشوار نموده و سطح توقعات را بالا برده است.

محمدی‌فر گرچه سعی داشته با کمترین تغییر و حتی بدون تغییر در بدنه هیئت، اداره ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی را به پیش ببرد اما برای اینکه دوران پسارضایی را با شرایطی مناسب در هیئت سپری نماید بدون تردید نیازمند فراهم شدن وضعیتی متناسب با نیازمندی‌های ورزشکاران جانباز و معلول استان است. موضوعی که گویا چندان هم شرایطش برای او و هیئت جانبازان و معلولین فراهم نیست و ورزشکاران این هیئت به همان روال گذشته از نبود یا کمبود امکانات، کم‌توجهی‌ها و مناسب نبودن شرایط رنج می‌برند. موضوعی که مجید محمدی‌فر نیز به آن اذعان دارد و از آن به عنوان مهم‌ترین دغدغه هیئت جانبازان و معلولین یاد می‌کند.

*یک مجموعه، تمام امکانات ورزش جانبازان و معلولین استان!

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان رضوی با مقایسه شرایطی که در گذشته وجود داشته با وضعیت موجود می‌گوید: اگر واقع‌بینانه به داستان ورزش‌های جانبازان و معلولان استان نگاه کنیم باید بگوییم در گذشته برای این حوزه زحمات زیادی کشیده شده است با نگاه به عملکرد گذشته و توانایی‌هایی که داریم بعد از تهران، خراسان رضوی در کشور اول است آقای رضایی و گروه قبلی در گذشته خوب جلو رفتند اما آنچه مد نظر است این است که این‌ها بهانه نمی‌شود که نباید کار کرد و همه چیز عالی است. به واقع ما نسبت به حرمت و جایگاهی که جانبازان و معلولان دارند باید بگویم احساس شرمندگی می‌کنیم؛ چراکه نتوانسته‌ایم همه آن‌ها را با ورزش آشنا کنیم.

مجید محمدی‌فر در ادامه می‌افزاید: تنها یک مجموعه ورزشی در کل استان به صورت تخصصی و البته به صورت اجاره‌ای برای استفاده جانبازان و معلولان وجود دارد و هیچ جای دیگری که بشود ورزشکاران ما از آن استفاده نمایند در خراسان رضوی وجود ندارد! در نظر داریم که در پنج نقطه مشهد شرایط دسترسی جانبازان و معلولان را به امکانات ورزشی فراهم نماییم در این راستا شهرداری قول‌هایی داده است و همه شرایط در این خصوص فراهم است آنچه را که مورد نیاز است فهرستش را در اختیار رئیس شورای شهر و شهردار قرار داده‌ایم تا حداقل‌های ورزشی در این اماکن برای استفاده جانبازان و معلولان علاقه‌مند به ورزش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار جهانی ۱۰درصد از جمعیت کل دنیا را افراد معلول تشکیل می‌دهند به فرض اینکه این آمار در کشور و استان ما برای جانبازان و معلولان نیز همین قدر باشد باید ۱۰درصد از امکانات ورزشی نیز در اختیار این قشر قرار بگیرد که به واقع این گونه نیست.

*دغدغه اجاره بهای ۱۶۰ میلیونی

وی اظهار داشت: امکانات و مجموعه ورزشی فعلی که همان مجموعه ۱۵ خرداد مشهد است به دلیل اینکه باید اجاره بهای ۱۶۰ میلیون تومانی آن پرداخت شود بیشتر در اختیار افراد عادی است اگر شرایطی به وجود آید که هیئت به استقلال مادی برسد سراغ درآمدگرایی نخواهیم رفت و شرایطی را به وجود خواهیم آورد که حضور در اماکن ورزشی برای جانبازان و معلولان جاذبه بیشتر داشته باشد. رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: جلسه هیئت رئیسه افتخاری با حضور ۱۴ عضو آن که همگی از عاشقان خدمت در بخش ورزش‌های جانبازان و معلولان هستند چندی قبل برگزار شد که در آن جلسه مصوبه‌ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان داشتیم که در آن قرار شد اجاره بهایی بابت مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد از هیئت گرفته نشود که با دستور و پیگیری دکتر شیران، نماینده مردم مشهد در مجلس نوشته‌ای تنظیم شد که موضوع لغو پرداخت اجاره‌بها از سوی اداره کل ورزش و جوانان اجرایی شود.

محمدی‌فر همچنین عنوان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که لازم‌الاجراست این است که جانبازان و معلولان مستعد در حوزه ورزش را شناسایی کنیم که این موضوع نیز در دو مقوله مورد توجه است اینکه نیروهای جوان برای سرمایه‌گذاری ورزش جانبازان و معلولان شناسایی شوند و دوم اینکه به شهرستان‌ها به عنوان ظرفیتی مهم بها داده شود تا ورزشکاران مستعد در این شهرها بتوانند استعدادهای خودشان را شکوفا نمایند.

* ورزش جانبازان و معلولان نیازمند توجه خیران

وی در خصوص هزینه‌های سالانه هیئت جانبازان و معلولین برای رونق ورزش در این حوزه اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه‌ها با افزایش چندبرابری روبه‌رو شده است و به طور مثال برای خرید یک صندلی چرخدار برای یک ورزشکار ۲۰۰ میلیون تومان باید پرداخت شود، قیمت یک تفنگ ۶۰ میلیون تومان شده است و یک قبضه تپانچه ۵۰ میلیون تومان است و... سالانه چیزی حدود ۹میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه صرف ورزش جانبازان و معلولان استان می‌شود که هیئت برای این موضوع با مشکلات زیادی مواجه است که به نوعی حضور خیران در ورزش جانبازان و معلولان می‌تواند از سنگینی این بار بکاهد و کمک راه این ورزشکاران باشد. ضمن اینکه یادآوری این موضوع شاید بد نباشد که بگوییم امکانات ورزشی در شهرستان‌های ما در حد صفر است و حضور خیران می‌تواند گره بزرگی از کار را باز کند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.