خراسان شمالی-مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در خراسان شمالی ۷۰ درصد از جمعیت، تحت پوشش بیمه سلامت هستند، که بیمه سلامت سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان از منابع دولتی را برای این استان هزینه می کند، زیرا جمعیت بیمه شده در خراسان شمالی از روستاییان هستند.

بیمه سلامت سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان برای خراسان شمالی هزینه می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، طاهر موهبتی در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: ۸۵ درصد ازاعتبارات اختصاص یافته به خراسان شمالی در حوزه سلامت از منابع دولتی برای بیمه شدگان رایگان است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین، در خصوص بدهی های نهادهای دولتی به بیمه سلامت افزود: این سازمان ۱۰ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی کشور طلب دارد که آموزش و پرورش، بهزستی و بنیاد شهید از جمله این دستگاه‌ها است.

موهبتی در خصوص حوزه رفع هم پوشانی نیز بیان کرد: در حال حاضر در دفاتر پیشخوان از ایجاد هم پوشانی جلوگیری می کنیم و شاید پای بندترین سازمان به این موضوع بیمه سلامت باشد که نیمه نخست امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رفع هم پوشانی بیمه ای داشته اند.

موهبتی گفت: اکنون نسخه الکترونیک در ۲۳۳ شهرستان و رسیدگی اسناد الکترونیک در ۳۰۰ بیمارستان انجام می شود که بیش از یک میلیون نسخه الکترونیکی تولید شده است.

وی در خصوص بیماران خاص نیز گفت: ۶۷ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت است که برای آن ها ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.