مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: سامانه پیامکی مشترکان بدهکار به شرکت الیت غیرفعال می‌شود.

دلایل قطع سامانه پیامکی الیت و حذف پنج پارکینگ مکانیزه

علی محمدزاده/

 مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: سامانه پیامکی مشترکان بدهکار به شرکت الیت غیرفعال می‌شود.

محمدمهدی اسدی افزود: ارسال پیامک تراکنش‌های مالی مشترکان الیت در زمره خدمات شرکت محسوب می‌شود بنابراین باید تفاوتی بین مشترکان خوش‌حساب و بدحساب در بهره‌مندی از خدمات جانبی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس تصمیم بر این شد که پیامک مشترکان بدهکار قطع شود؛ به زبان ساده اینکه تا زمانی که مانده شارژ مشترک مثبت باشد از این خدمات بهره‌مند شده و در صورتی که حساب آن‌ها منفی باشد از فهرست سامانه ارسال پیامکی حذف می‌شود، با این حال شهروندان مشترک الیت با مراجعه به نرم‌افزار آپ می‌توانند از مانده حساب خود مطلع شوند.

اسدی در خصوص اجرای طرح خوداظهاری در یکی از مناطق مشهد هم بیان کرد: بر اساس اعلام قبلی قرار بود از ابتدای مهرماه این طرح در منطقه ۹ مشهد اجرا شود اما به دلیل آماده نبودن سامانه شهرمن اندکی به تأخیر افتاده که با آماده شدن این سامانه در آینده نزدیک شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

با این حال از مدتی پیش تبادل مالی بین پارکبانان و رانندگان در منطقه ۹ حذف شده و شهروندان از طریق سامانه‌های الکترونیکی اقدام به شارژ حساب خود می‌کنند.

مدیرعامل شرکت الیت در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم نهایی مدیریت شهری برای پارکینگ‌های مکانیزه هم گفت: با توجه به قدیمی بودن فناوری این پارکینگ‌ها از یک سو و نبود خدمات نگهداری متناسب با آن به ویژه ناایمن بودن این پارکینگ‌ها مقرر شد تعدادی از این پارکینگ‌ها جمع‌آوری شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته در نهایت با توجه به اعلام آمادگی یک شرکت داخلی برای بازسازی و ایمن‌سازی یک دستگاه از این پارکینگ‌های مکانیزه مقرر شد اگر پس از به‌روزرسانی این دستگاه تأییدیه ایمنی آن هم گرفته شد دو دستگاه دیگر هم به‌روزرسانی شود.

با این وصف به دلیل وجود نواقص فنی و ناایمن بودن؛ پارکینگ‌های ابتدای بولوار معلم، مصلی، سناباد، سرشور و شهید کریمی جمع‌آوری خواهد شد.

وی مبلغ هزینه شده از سوی شهرداری مشهد برای ساخت این پارکینگ‌ها را در سال‌های گذشته افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هر چند مدیران وقت شهرداری هم تلاش داشتند تا از امکانات به‌روز در حوزه پارکینگی استفاده کنند اما به دلایل مختلف از جمله ایرادهایی در نحوه نصب دستگاه‌ها یا جانمایی اشتباه، در حال حاضر این پارکینگ‌ها ایمنی و کارایی لازم را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.