معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت بوقلمون در استان نیم کیلو است که باید میزان واحدهای پرورش بوقلمون را توسعه دهیم تا سرانه آن نیز افزایش یابد.

باید میزان واحدهای پرورش بوقلمون در استان توسعه یابد

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی نیا در خصوص علت محدودیت صدور پروانه به واحدهای پرورش کبک و بلدرچین اظهار کرد: در گذشته برای صدور پروانه صنعتی واحدهای تولید کبک و بلدرچین محدودیت وجود داشت، اما در سال جاری با توجه به سیاست‌های دام و طیور ابلاغیه وزارخانه این محدودیت‌ها برداشته شده است.

وی افزود: علاوه بر کبک و بلدرچین، محدودیتی برای صدور پروانه صنعتی سایر ماکیان همچون بوقلمون و شتر مرغ نیز وجود ندارد، تنها محدودیت در زمینه پرورش مرغ‌تخم‌گذار وجود دارد که علت آن مازاد تولید در استان است زیرا در استان ۵۰ هزار تن مازاد تولید وجود دارد.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در زمینه پرورش مرغ گوشتی نیز ۲۹ میلیون ظرفیت پرورش در هر دوره وجود دارد. همچنین در استان ۴۵ واحد پرورش بوقلمون وجود دارد و روزانه ۵۰۰ قطعه کشتار می‌شود و میزان تولید گوشت آن پنج تن است.

علی‌نیا بیان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت بوقلمون نیم کیلو است که باید میزان واحدهای پرورش بوقلمون را توسعه دهیم تا سرانه آن نیز افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.