همایش استانی یاوران وقف خراسان رضوی با تجلیل از واقفین برتردر محل تالار فرهنگی نور مشهد برگزار شد.

همایش استانی یاوران وقف خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، «همایش استانی یاوران وقف خراسان رضوی» ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی، در جمع واقفین، مستاجرین موقوفات، اعضا هیئت امنای بقاع متبرکه و ... در محل تالار فرهنگی نور مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام محمد احمدزاده در این همایش اظهار کرد: اقدامات شایسته و بزرگی در زمینه وقف توسط اصحاب وقف در بخش احیای وقف، موقوفات و بقاع متبرکه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته بهره برداری بیش از ۷۰۰ کیلو وات برق خورشیدی در دهه وقف و بهره برداری ۷۰۰ کیلو وات برق خورشیدی دیگر تا دهه فجر است.

وی اظهار کرد: اجرای پروژهای متعدد سرمایه گذاری برای موقوفات یکی از کارهایی است که به اشتغال، رونق وقف و موقوفات و تثبیت موقعیت مکانی موقوفات که مانع تعرضات حقوقی و تصرفات وقف و موقوفات می شود کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده بیان کرد: اگر فرهنگ وقف احیا شود همانطور که موقوفات احیا می شود بسیاری از نیازمندی‌های جامعه برطرف می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: اوقاف با ورود به موضوع امور خیریه از جمله پیگیری آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تاکنون با پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان به سازمان زندانها، تعدادی از زندانیان را آزاد کرده است.

وقف امری مردمی و بالاترین نوع خدمت به خلق است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی، کارشناس مباحث اخلاقی و اجتماعی، وقف را صدقه جاریه عنوان کرد و افزود: از نظر مالی در اسلام عناوینی چون ربا، دزدی و... حرام است که مالکیت نمی‌آورد و حاکم شرع می‌تواند مصادره و پنج حکم برای آن تعیین کند.

کارشناس مباحث اخلاقی و اجتماعی، در خصوص شناخت انسان از نظر علمای اخلاق بیان کرد: برای شناخت انسان باید برخورد او را در شرایط مختلف با دیگران مقایسه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، با بیان اینکه وقف یک امری مردمی و بالاترین نوع خدمت به خلق است که استمرار دارد، به متولیان موقوفات توصیه کرد که در اداره امور وقف راست گفتار و امانت دار باشند.

در پایان از ۸۷ نفر از واقفین، مستاجرین موقوفات، اعضا هیئت امنا و ... تجلیل شد.

کد خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.