معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: رشد مصرف عمومی تخم‌مرغ همزمان با آغاز فصل سرما موجب افزایش قیمت این ماده پروتئینی در سطح بازار شده است.

رشد مصرف موجب افزایش قیمت تخم‌مرغ شده است

به گزارش قدس آنلاین ، سعادت علی‌نیا روز دوشنبه  افزود: البته افزایش نرخ تخم‌مرغ به معنای گران شدن بهای آن نیست زیرا قیمت کنونی این ماده پروتئینی در مقایسه با هزینه تمام‌شده آن برای تولیدکنندگان تخم‌مرغ سر به سر شده است.

وی میانگین کشوری نرخ کنونی هر کیلوگرم تخم‌مرغ را ۷۷ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام و بیان کرد: میانگین قیمت تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۷۶ هزار ریال برای هر کیلوگرم و همچنان پایین‌تر  از میانگین نرخ کشوری آن است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: گرچه این استان دومین تولیدکننده تخم‌مرغ در ایران پس از تهران است اما تا پیش از این توزیع آن کمتر از هزینه تمام‌شده صورت می‌گرفت لذا با افزایش مصرف تخم‌مرغ همزمان با سرد شدن هوا نزخ این ماده پروتئینی با احتساب هزینه تمام‌شده به نقطه سربه‌سر رسیده است. 

وی همچنین به زیان تولیدکنندگان خراسانی تخم‌مرغ ظرف ماههای اخیر اشاره و بیان کرد: هم‌اینک مشکلی برای تولید این ماده پروتئینی در خراسان رضوی وجود ندارد و تولید آن با ظرفیت ۱۱ میلیون مرغ تخم‌گذار در حال انجام است.

علی‌نیا پیش‌بینی کرد امسال نیز همانند پارسال ۱۳۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید و روانه بازار شود.

خراسان رضوی با تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن تخم‌مرغ ۱۴ درصد حجم تولید کشوری آن را در اختیار دارد. افزون بر ۵۰ هزار تن از حجم کل تولید تخم‌مرغ خراسان رضوی مازاد نیاز مصرف در این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری است.

۲۷۰ واحد تولید تخم‌مرغ گذار با ظرفیت اسمی ۱۱ میلیون قطعه در خراسان رضوی فعالیت دارند.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.