مشارکت در ساخت خانه‌های کوچک برای خانواده های کم درآمد از مهمترین رویکردهای جدید آستان قدس رضوی در بخش عمران و ایجاد مسکن برای اقشار مناطق کم برخوردار است.

مشارکت آستان قدس رضوی در ساخت خانه‌های کوچک

به گزارش قدس آنلاین، معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی امروز گفت: مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی کوچک در اراضی بلااستفاده داخل شهر به جای ورود به پروژه‌های بزرگ رویکرد جدید این نهاد است.

مرتضی حقیقی افزود: این برنامه با هدف ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد در مناطق کم برخوردار و با بهره گیری از الگوی مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی گفت: درباره وضعیت اراضی موقوفی این نهاد تا پایان امسال بخش درگاه الکترونیکی و استفاده خدمات مستاجران به منظور پرداخت حقوق موقوفه به صورت غیر حضوری فعال می شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: در راستای شفافیت اطلاع رسانی و وضعیت ثبت موقوفات، زیرساخت‌های بانک اطلاعاتی موقوفات به لحاظ نرم افزاری آماده شده ودر قالب آن اطلاعات مختلف قابل دسترسی است.

حقیقی گفت: به منظور تسهیل در پرداخت اجاره شرایط خاصی در نظر گرفته شده از جمله آن حذف جریمه دیرکرد برای مستاجرانی است که بدهی آنان کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال و از سال ۱۳۹۰ به بعد باشد.

وی افزود: بسته تشویقی برای بخش‌هایی که مستاجران تغییر کاربری داده‌اند نیز در نظر گرفته شده است به طوری که در صورت مراجعه خود افراد و پرداخت هزینه کاربری توسط آنان مشمول ۳۰ درصد تخفیف نقدی یا پرداخت به صورت اقساط ۶ ساله می شوند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: افرادی که از هم اینک اقساط سال‌های آینده را به صورت نقدی پرداخت کنند در سال نخست مشمول ۲۰ درصد تخفیف می شوند و سال بعد نیز این درصد به صورت پلکانی افزایش می یابد.

حقیقی درباره حاشیه شهر مشهد گفت: برای اراضی موقوفه مورد تصرف در پلاک‌هایی که اصلاحات ارضی بوده است ۷۰ درصد حق تقدیمی ها بخشوده می‌شود و افراد با پرداخت ۳۰ درصد هزینه زمین و در اقساط بلند مدت در  هفت سال می‌توانند صاحب سند شوند  این اقدامات به سنددار کردن اراضی موقوفه کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: مناطق موقوفی هم که مشمول اصلاحات ارضی نشده اند مشممول ۴۰ درصد بخشودگی شده اند و در ۵۴ روستای شهرستان سرخس ویژه منازل روستایی، ۵۰ هزار نفر از مردم مشمول شرایط مذکور شده و حق تقدیمی کاملا بخشیده شده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.