فرماندار سبزوار با اشاره به آغاز ثبت‎نام کاندیدهای انتخابات مجلس از دهم آذر گفت: رسانه‌ها با پرداختن به موضوع انتخابات به‌صورت کارشناسی، حضور حداکثری و مشارکت مردم را در انتخابات فراهم کنند.

رسانه‌ها با تبیین کارشناسی، تنور انتخابات را گرم کنند

به گزارش قدس آنلاین، احمد برادران، فرماندار شهرستان سبزوار  در نشست ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی که با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان سبزوار و مدیران و خبرنگاران رسانه‌ها در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: تاکنون ۱۰۲ نفر در این شهرستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و کاندید شدن در انتخابات مجلس اظهار آمادگی و تمایل به کاندید شدن کرده‌اند، تمام این افراد عقیده دارند که نفر اول خواهند شد اما از نظر قانونی برای نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی تنها دو نفر نماینده نیاز است که در انتخابات اسفندماه از طریق مردم اتنخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: ما منکر تخلف در زمان برگزاری انتخابات‌ها نیستیم و ممکن است تخلفات جزئی وجود داشته باشد اما ساماندهی شده نیستند. اگر افرادی تخلفی را مشاهده کردند اسناد آن را ارائه کنند تا حتماً رسیدگی شود.

فرماندار سبزوار با اشاره به وجود ۲۴۰ صندوق رأی در سبزوار عنوان کرد: ۶۰ گروه بازرسی محسوس و نامحسوس در زمان انتخابات در حوزه‌های مختلف کار نظارت و رسیدگی را بر عهده دارند و با وجود حضور ۲۰ نفر در سر هر صندوق رأی، اعضای شورای تأمین شبانه‌روز در فرمانداری مستقر هستند و کار نظارت و مدیریت را بر عهده دارند و در حین برگزاری انتخابات اگر تخلفی مشاهده شد قانوناً و شرعاً به آن رسیدگی کنند تا حق‌الناس تضییع نشود.

وی اضافه کرد: تخلفات گزارش شده باید مستند باشد و دلایل محکمه‌پسند داشته باشد، هیچ‌کس حق ندارد نظر شخصی خودش را در انتخابات دخیل کند و باید مر قانون کشور اجرا شود و همه تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

نماینده عالی دولت در سبزوار با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در حوزه برنامه‌ریزی در دنیای امروز امری بدیهی و نقشی بی‌بدیل است، بیان کرد: یکی از ارکان توسعه در همه ابعاد  فعالان حوزه رسانه‌ها هستند و بر این اساس نیاز به تعامل و ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داریم.

برادران تصریح کرد: فضای مجازی در واقع فضایی حقیقی است و دنیا را تبدیل به دهکده جهانی کرده است. در این فضای مجازی جمعیت برخی از گروه‌ها و کانال‌ها از جمعیت یک کشور و برخی از شهرها بیشتر شده است و بعد جغرافیایی و زمانی در معنا ندارد اما باید دقت داشته باشیم که مخاطرات این حوزه نیز به همان نسبتی که مزایا دارد بیشتر است و خطای آن شاید غیرقابل جبران باشد.

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم تا حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم و امکان حضور همه علایق، سلایق و گروه‌های مختلف را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم، افزود: نقش رسانه‌ها در ایجاد امید بین مردم پرهیز از سیاه‌نمایی و رعایت جوانب اخلاقی بر مبنای اصول اسلامی و قانون اساسی است.

نماینده عالی دولت در سبزوار عنوان کرد: مهم‌ترین مطالبه نظام جمهوری اسلامی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علی‌رغم وجود همه مشکلات است، بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب اسلامی با مشارکت حداکثری مردم فراهم می‌شود و رسانه‌ها باید تنور انتخابات را گرم کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها آگاه‌سازی مردم با بیان سلسله مباحث کارشناسی است. هر کدام از قوا در نظام جمهوری اسلامی تفکیک شده و وظایف مستقلی دارند اما با یکدیگر تعامل و وحدت در ارکان نظام جمهوری اسلامی دارند.

بنا بر این گزارش، در این نشست همچنین اردمه، دادستان سبزوار با بیان اینکه نگاه همه ما باید پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نگاه به قانون اساسی باشد، گفت: فعالان رسانه‌ای باید بدون توجه به گرایش خاص با قول قلم صادقانه موضع‌گیری صحیح داشته باشند و بدانند دوران انتخابات خیلی زود خواهد گذشت و کاری نکنیم که بعداً باعث ندامت و شرمندگی شود.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.