یزد - همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در مراسمی با حضورمعاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زنگ دانایی در مدرسه شاهد حسین وفاطمه یزد نواخته شد .

بیست و هفتمین  زنگ دانایی کشور در یزد نواخته شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، همزمان با آغازهفته کتاب و کتابخوانی در مراسمی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل خانه کتاب، مدیر کل فرهنگ ارشاد استان و جمعی ازمسئولان استانی بیست و هفتمین زنگ دانایی کشور باقرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی در مدرسه شاهد حسین وفاطمه یزد نواخته شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهارداشت : از این بابت خرسندیم که بیست و هفتمین زنگ دانایی کشوردر دبستانی که به نام حسن و فاطمه مزین شده است نواخته شد.

  محسن جوادی افزود : جای بسیار خوشحالی دارد نواختن زنگ دانایی از مدرسه  و دوران دبستان شروع می شود چرا که دوران کودکی در راه کتابخوانی از اهمیت بالایی  برخورداراست و حرکت در این مسیرمی تواند آینده جامعه را با کتاب و کتابخوانی  گره بزند .

وی تصریح کرد: امروز برای اینکه  بتوانیم شرایط جامعه  را بخوبی درک کنیم  باید به کتاب و مطالعه توجه جدی داشته باشیم و کودکان و دانش آموزان را از کودکی به سمت مطالعه سوق بدهیم چون این نسل باید  بدانند که پدرانمان چگونه در این دیار با تلاش و سخت کوشی توانستند گذشته ای پرافتخاررا برای ما به یادگار بگذارند .

معاون وزیر فرهنگ با قرائت پیام  وزیرفرهنگ ارشاد خاطر نشان ساخت: درجهان  نام شاعران و نویسندگان ما به خوبی مطرح است که امید داریم امروزنیزبا ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بتوانیم این راه را ادامه بدهیم .

کتاب معجزه  پیامبر اسلام  است 

نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب هم در این مراسم با تبریک هفته وحدت اظهارداشت : کتاب معجزه  پیامبر  اسلام  است  که ما را تشویق به خواندن  و مطالعه کردند و امیدواریم  مطالعه  و کتابخوانی از کودکی  شروع شود  و تا در آینده  ما افراد کتابخوان زیادی داشته باشیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان هم در این مراسم اظهارداشت: بیست و هفتمین دوره  هفته  کتاب در جمهوری اسلامی از مدرسه آغاز می شود حاوی پیامی است که سیاستگذاران فرهنگی ما  سمت وسوی  برنامه های  کتاب و کتابخوانی را  شناخته اند  و مرکز ثقل  خود را به درستی انتخاب کرده اند .

مجید جوادیان زاده افزود : کتاب در ابعاد  تربیتی و علمی به خوبی می تواند اثر گذار باشد  و ما در این زمینه  برای آغاز هفته کتاب و کتابخوانی  نواختن زنگ دانایی را از دبستان شروع کردیم که امیدواریم این حرکت ترویج کننده فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  در کودکان باشد .

انتها ی پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.