رئیس دیوان عالی کشور خطاب به سازمان بازرسی گفت: مدیرانی که در جهت احقاق حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند را حمایت کنید و آن‌هایی که کارشکنی می‌کنند معرفی کنید.

مدیرانی که کارشکنی می کنند را معرفی کنید

قدس آنلاین

روابط عمومی دیوان عالی کشور حجت الاسلام و المسلمین سید  احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در جشن میلاد حضرت محمد (ص) در مسجد امام حسین (ع) بیرجند در جمع مردم اهل تسنن و تشیع ضمن تبریک هفته وحدت گفت: سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران از آن روز که طلوع کرد ایجاد وحدت و رفع تفرقه و دشمنی است، همه ما می‌دانیم که دشمن از تفرقه سوءاستفاده می‌کند و تفرقه چه آثار سوئی را در جوامع بشری دارد.

وی افزود: اگر دشمن بخواهد بر ملتی پیروز شود اولین کاری که می‌کند ایجاد تفرقه است و جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد روشنگری را آغاز کرد، تخم بصیرت را کاشت و مردم عالم را بیدار و آن‌ها را به اهداف اصلی اسلام آشنا و فریاد اتحاد و یگانگی را بلند کرد.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: اگر امروز دشمنان عالم و اسلام بیشترین کینه را نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند به خاطر روشنگری است که اسلام و این نظام کرده است؛ چرا که دولت‌های اسلامی در سطح دنیا متعدد هستند، اما کینه دشمن ما بخصوص آمریکا و اسرائیل نسبت به جمهوری اسلامی ایران از آن جهت است که روشنگری و پرده دری از توطئه‌های دشمن می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به وجود رهبر آگاه و بصیر در دهه اول انقلاب افزود: رهبر کبیر انقلاب با آن بصیرت و تیز بینی ملت را آگاه و بیدار کرد به طوری که تاکنون از آثار و نفس‌های آن مرد بزرگ این جمهوری اسلام سرپا است.

وی بیان کرد: پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی با آگاهی و بصیرت و آینده نگری همان راه رهبر کبیر انقلاب را ادامه می‌دهند و بصیرت و اگاهی داده و این حلقه‌ها را به هم وصل می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: این وحدت، راهبردی است که توانسته جمهوری اسلامی را در مقابل تمام توطئه‌های دشمن بیمه کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: آنچه مهم است دشمن شناسی است ما اگر بدانیم که دشمن ما کیست و به توطئه‌های دشمن آشنا باشیم راهکارهای مبارزه با آن را هم پیدا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه قضاوت از شئونات حضرت حق و پیامبران گرامی است، بیان کرد: قاضی خلیفه خدا است و جای خدا و نبی نشسته است و زمانی انسان خلیفه می‌شود باید صفات و روحیات او را داشته باشد والا خلیفه نیست و اگر در خلاف این مسیر قرار بگیرد نمی‌تواند خلیفه خدا باشد و ظالم است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه اولین آفتی که قضا را تهدید می‌کند پیروی از هوای نفس است، گفت: پیروی از هوای نفس انسان را به ذلت می‌کشاند که باید مهار شود و از امتیازات قاضی شایسته این است که در مقابل هوای نفس مقاوم باشد در این صورت جهاد اکبر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم اظهار کرد: قاضی‌ که در مسیر حق حرکت می‌کند قطعا خداوند حامی او است و او را به مسیر حق هدایت می‌کند.

وی با اشاره به سفر به خراسان جنوبی گفت: سفر ما به این استان برکت بی سابقه یا کم سابقه‌ای در دیوان عالی کشور بود ما تصمیم گرفتیم از آغاز سال سفرهای استانی را انجام بدهیم و از نزدیک شاهد عملکرد همکاران باشیم و حال مشاهده می‌کنیم که این سفرها بسیار مفید و در جهت احقاق حق ارزشمند است.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: دادگستری استان خراسان جنوبی از حیث رسیدگی به تعداد پرونده‌ها، حجم کار و تلاش از استان‌های نمونه دستگاه قضایی به شمار می‌رود و آنچه از همکاران در هر استانی انتظار داریم این است که جز به حق به چیز دیگری نیاندیشند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: انتظار مردم هم بیش از این نیست البته ممکن است تعدادی بخواهند با مدارک جعلی منافعی را ببرند که زیرکی و فراست قضات لازم است تا حق را از ناحق تشخیص بدهد.

وی با تاکید بر تقوا و رعایت آن گفت: انسان اگر تقوا داشته باشد هچیگاه در بن بست نمی‌ماند.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن توصیه به قضات گفت: تلاش کنید و همیشه به حقوق مردم توجه داشته باشید برخی مواقع رأی طبق قانون قضایی صادر می‌شود، اما پرونده‌ای است که پشت پرده دارد و پشت پرده آن از ظاهر پرونده مهمتر است که فراست قاضی حق را به حق دار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: قانون ابزار کار ما است، اما می‌توان با هنر و ابتکار و تدبیر آن را برای احقاق حقوق مردم به کار گرفت و قانون به قاضی اختیار داده و می‌تواند آن را تفسیر کنند.

وی گفت: گام دوم انقلاب دوره تلاش، دلسوزی مضاعف و پیشبرد نظام جمهوری اسلامی ایران به اهداف و حرکت به سوی بهره گیری از تجربیات ۴۰ سال اول انقلاب است.

رئیس دیوان عالی کشور خطاب به مدیران ادارات گفت: نوآوری و روحیه خدمتگزاری داشته باشید گاهی مدیر می‌تواند با ابتکار مشکل را حل و زمین خورده‌ای را بلند کند و مدیریت ریسک دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در پایان خطاب به همکاران در بازرسی کل کشور گفت: مدیرانی که در جهت احقاق حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند را حمایت کنید البته مواظب باشید آن‌هایی که کارشکنی می‌کنند را معرفی نمایید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.