فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن گفت درگیری‌ها در این کشور در مقایسه با گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

سازمان ملل: کاهش درگیری‌ها در یمن، بیانگر وجود دورنمایی برای صلح است

به گزارش قدس آنلاین، «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن درباره حصول صلح و توقف درگیری‌ها در این کشور عربی ابراز امیدواری کرد.

او شامگاه جمعه (۱ خرداد) گفت که حملات هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن طی دو هفته اخیر ۸۰ درصد کاهش داشته است.

گریفیتس ادامه داد: «کاهش صدای جنگ [در یمن] دلیلی است بر وجود دورنمایی برای صلح در بین طرف‌های درگیر در یمن».

به گزارش الجزیره، فرستاده «آنتونیو گوترش» در امور یمن همچنین از اقدامات سازمان ملل برای ورود محموله‌های نفتی از طریق بندر «الحدیده» (غرب یمن) به یمن جهت استفاده در این کشور محاصره شده از سوی ائتلاف مذکور خبر داد.

او به شرایط پیش آمده در بندر الحدیده که بر اساس توافق سوئد بین طرف‌های درگیری می‌بایست، شاهد توقف درگیری‌ها باشد، اشاره کرد و گفت که اوضاع این شهر بندری دلیلی است بر این که امتیاز دهی‌های طرفین برای دست‌یابی به آتش‌بس مهم است.

مارتین گریفیتس همچنین از طرف‌های درگیر در یمن خواست تدارکات و ترتیبات لازم برای پایان درگیری‌های چند سال گذشته در این کشور را مهیا کنند.

یمن از ابتدای سال ۹۴ آماج حملات زمینی، هوایی و دریایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی قرار گرفته است و بنا به گزارش اخیر آسوشیتدپرس، محاصره یمن در سایه جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی بر این کشور، منجر به کشته شدن ۹۱ هزار و ۶۰۰ یمنی شده است؛ امری که وجه امارات و عربستان را به عنوان رهبران ائتلاف متجاوز عربی شدیداً تخریب کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.