زائران و مجاوران آستان رضوی همزمان با مردم سایر نقاط کشور با حضور پرشور در راهپیمایی ضداســتکباری، علیه آشوب‌گران و فتنه‌گران خروشیدند.

حامیان اقـتدار و امـنیت

احمد فیاض/

 زائران و مجاوران آستان رضوی همزمان با مردم سایر نقاط کشور با حضور پرشور در راهپیمایی ضداســتکباری، علیه آشوب‌گران و فتنه‌گران خروشیدند. به گزارش خبرنگار ما، مردم انقلابی و خداجوی مشــهد روز گذشــته در مراســم راهپیمایی با حضــور نماینــده ولی فقیه در اســتان، تولیت آستان قدس رضوی، اســتاندار خراسان رضوی و شــماری از مسئولان کشوری و لشکری که از میدان شهدا تا حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تجدید پیمان با ولایت و رهبری، ناامنی‌ها و اغتشاش‌های اخیر صورت گرفته توسط پیاده نظام داخلی و خارجی دشمنان را محکوم کردند.

 راهپیمایان چه شعارهایی دادند؟

راهپیمایان همچنین به صورت مسالمت‌آمیز نیز از عملکرد مســئولان در ماجرای سهمیه‌بندی بنزیــن انتقــاد و نگرانــی خــود را از آغاز موج گرانی‌های احتمالی ابراز کردند.

 در این مراســم راهپیمایان با در دســت داشتن پرچــم مقــدس جمهوری اســلامی ایــران و پلاکاردهایی مبنی بر اعلام برائت از آشوب‌گران و فتنه‌جویان، در طول مسیر شعارهایی مانند «ما ذوالفقار حیدریم؛ مطیع امر رهبریم»، «لبیک یا خامنهای»، «فتنه‌گر؛ ننگت باد»، «آشوبگر بی ریشه؛ مشهد دمشق نمیشه»، «مرگ بر آمریــکا»، «مرگ بر فتنه‌گر»، »مــرگ بر منافــق»، «مرگ بر آشوبگر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.

 برخــی از راهپیمایان نیز با در دست داشــتن دست نوشته‌ها و پالکاردهایــی نســبت بــه عملکرد مســئولان در ماجرای ســهمیه‌بندی بنزین انتقاداتی داشــتند.   طلبه‌هــای یکــی از مــدارس حــوزه علمیــه، پلاکاردهایی با مضمون‌های «تنها راه نجات کشور؛ اطاعت از رهبری»، «تدبیر رهبری؛ جبران کننده بی تدبیری دولت ناامید دولت اســت» و «اصلاح اقتصادی با شوک دادن نمیشه؛ آشوب گر بی‌ریشه ایران دمشق نمیشه» و... را در طول راهپیمایی در دست داشتند.

برخی از حاضران نیز پلاکاردهایی مبنی بر محکومیت ســندهای موسوم به سند بردگی در دست داشتند که به CFT، FATF و پالرمو اشاره شده بود. «مردم گله‌مندند» نیز در دستان برخی از حاضران خودنمایی می‌کرد. یکی از راهپیمایان دست‌نوشته بزرگــی را حمل میکرد که نوشــته شــده بود: «لعنت بر شما آشوبگران! که به سفارش اربابان‌تان، خواسته‌های بحق مردم را منحرف کردید».

 جمع ســه نفره عمدتاً نوجوان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که رهنمود اخیر رهبری انقلاب مبنی بر «ما امروز دچار مشکلیم؛ نمی‌شود مشــکلات و گالایه‌های مردم را نادیده گرفت!» را بازنشر می‌داد. مطالبات شــماری از تظاهرات‌کنندگان اندکی متفاوت‌تر بــود. این عده نیز پلاکاردهایی حمل می‌کردند که نوشته شده بود: «حساب اغتشاش از اعتراض جداست! اغتشاش؛ سرکوب میخواهد و اعتراض؛ گوش شنوا! مسئولان مراقب باشند! »

»آیا مردم؛ بازیچه سیاسی بعضی هستند که بدون دلیل، ۶ سال قبل سهمیه‌بندی بنزین لغو شود و حالا به بدترین شــکل اجرا شود!؟»، «اعتراض به گرانی حق مردم اســت؛ اغتشاش، کار فتنه‌گر « »مردم نامحرمانــد!؟ هم در اجــرای برجام هم در اجرای ســهمیه‌بندی بنزین»، «با این شکل اجرای ســهمیه‌بندی بنزین؛ روی تدبیر سفید شد!»، «تیجه تدبیر؛ اجرای دوباره سهمیه‌بندی بنزین پس از ۶ ســال!» و «سؤال بزرگ! واقعاً چرا سهمیه‌بندی بنزین؛ به این شیوه اجرا شد!؟ «.

 قرائت بیانیه و شرکت درنمازجمعه

 سرمای نخستین روز آذرماه در انتهای راهپیمایی و در ورودی بست شیرازی حرم مطهر رضوی با گرمای صلوات خاصه امام رضا(ع) جبران شــد. راهپیمایان ســپس با حضور در صحن و سرای آستان قدس رضوی با استماع بیانیه راهپیمایی در نماز جمعه شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.