معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه هفته بسیج در حرم مطهر رضوی خبر داد.

همایش بزرگ «بسیجیان مدافع حرم مطهر رضوی» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد اظهار داشت: حدود یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و به فرمان ایشان بسیج تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج همه سال  از ۳۰ آبان آغاز می‌شود و تا ششم آذر ادامه دارد، بیان کرد: برای همین منظور برنامه‌های متعددی در حرم رضوی تدارک دیده شده که طبق برنامه در حال اجرا است.

شریعتی‌نژاد در ادامه افزود: عصر پنجشنبه همزمان با آغاز هفته بسیج برنامه میثاق با شهدا با حضور جمعی از خدام بارگاه منور رضوی، کارکنان بسیجی آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران برگزار و در این مراسم با شکوه مزار شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی غبارروبی و عطرافشانی شد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بسیج برخی از سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، مسجد گوهرشاد، رواق دارالحجه و رواق حضرت زهرا(س) به صورت ویژه به بیان اهداف و دستآوردهای بسیج خواهند پرداخت.

شریعتی‌نژاد در ادامه از همایش بزرگ «بسیجیان مدافع حرم مطهر رضوی» خبر داد و گفت: یکشنبه سوم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء همایش بزرگ «بسیجیان مدافع حرم مطهر رضوی» در رواق دارالمرحمه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و سردار نظری فرمانده سپاه پاسدارن امام رضا(ع) و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) صادق آهنگران برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: در این هفته تعدادی از حلقه‌های معرفت و پرسمان دینی که در اماکن متبرکه حرم به صورت شبانه روزی برگزار می‌شود به موضوع فلسفه ایجاد بسیج می‌پردازد، در این نشست‌ها زائران و مجاوران عزیز می‌توانند سوالات خود را مطرح کنند تا استاد حاضر در جلسه به آنها پاسخ دهد.  ‌

وی عنوان کرد: پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد واقع در صحن جامع رضوی نیز در این ایام به صورت ویژه فعالیت خواهد داشت و برگزاری همایش و برپایی نمایشگاه میزبان گروه‌های زیارتی، کاروان‌ها و مدارس می‌باشد.

 معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نمایش‌خانه فیلم حرم که در باب الهادی(ع) واقع شده است در این ایام با پخش کلیپ‌های انیمیشن، موشن و فیلم ویژه نوجوانان به تبیین جایگاه بسیج می‌پردازد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.