مقامات دولتی آمریکا که در تحقیقات دموکرات‌ها درباره رسوایی اوکراین گیت همکاری کردند، با تهدید و انتقاداتی از سوی رئیس‌جمهور و حامیانش روبرو هستند.

شاهدان رسوایی «اوکراین گیت» بهای سنگینی برای اقدام علیه ترامپ می‌پردازند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دو هفته از آغاز جلسات شهادت علنی مربوط به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر سر ماجرای رسوایی اوکراین گیت می‌گذرد. اما شاهدانی که در این دو هفته در کنگره آمریکا حاضر و علیه ترامپ شهادت دادند، مجبور به پرداخت بهایی برای این کار خود شده اند.

به نوشته پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا، با حاضر شدن این افراد در جلسات استماع علنی کنگره، این شاهدان با آزار و اذیت، تهدید و حمله لفظی مواجه بوده اند. این افراد جزئیاتی بیشتری را در خصوص ماجرایی درخواست ترامپ از همتای اوکراینی خود برای انجام تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ۲۰۲۰ در اختیار همگان قرار دادند.

اولین شخصی که این شاهدان را هدف حمله قرار داد شخص رئیس جمهور آمریکا بوده است. ترامپ در پیام‌های توئیتری مختلف از این شاهدان به عنوان مخالفان خود یاد کرده و عملکرد کاری و نیز وفادرای آن‌ها را زیر سوال برد. قابل توجه‌ترین مورد توئیت ترامپ درباره ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین بود. ترامپ در حالی که سفیر سابق آمریکا در اوکراین، برای ادای شهادت در پرونده تحقیق برای استیضاح در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان حضور یافته بود در صفحه توئیتر خود عملکرد او را زیر سوال برد.

از سوی دیگر دموکرات‌ها ترامپ را متهم به ارعاب شاهدان این پرونده می‌کنند و می‌گویند او قصد دارد با این کار در روند تحقیقات استیضاح اخلال ایجاد کند. هر چند ترامپ در توئیتی دیگر گفت که او همانند همه حق اظهارنظر در این باره دارد.

شاهدان حاضر در کنگره همچنین از سوی کاخ سفید برای همکاری در تحقیقات دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ تحت فشار هستند. فیونا هیل، مقام امنیت ملی سابق کاخ سفید نیز که اخیرا در جریان تحقیقات دموکرات‌ها در خصوص استیضاح ترامپ همکاری داشته، اعلام کرد با تهدیدات و آزار و اذیت‌های در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. او گفت به طور مدام مجبور به بلاک کردن حساب‌های کاربری در توئیتر است که به نوعی او را مورد آزار و تهدید قرار می‌دهند.

گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا نیز که در تحقیقات دموکرات‌ها به عنوان شاهد حضور داشته با انتقادات بسیاری در این زمینه روبرو شد. او این هفته در جریان شهادت در کنگره اعلام کرد که از زمان همکاری در این تحقیقات با تهدیدات بسیاری روبرو شده است.

محتوای گفت‌وگوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح ترامپ را مطرح کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.