۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 679680

نخستین خانه استارتاپ خراسان رضوی با هدف کمک به توسعه استارتاپ‌ها در مسیر بهبود فضای کسب و کار به همت شتاب دهنده (توسعه کارآفرینی ایران) در مشهد راه‌اندازی شد.

راه اندازی خانه استارتاپ در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در خانه استارتاپ محیطی فراهم می‌شود که ایده پردازان، متخصصان و سرمایه‌گذاران در کنار هم به یک مدل مناسب از کسب و کار مبتنی بر فناوری دست یابند و هر فردی می‌تواند در زمینه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات به دنبال یک مدل از کسب و کار باشد و محصول خود را تولید نماید.

محمد امین بابایی افزود: در خانه استارتاپ تمام مراحل و خدماتی که توسط شتاب دهنده‌ها انجام می‌شود قابل ارائه است که این خدمات شامل فضای کار مشترک، تجهیزات اداری، رویدادها و کارگاه‌های آموزشی، معرفی سرمایه‌گذار، معرفی متخصصین و منتورها و مشاوره بازاریابی است.

وی اظهار داشت: ماموریت اصلی خانه استارتاپ ایجاد حلقه اتصال میان استارتاپ‌ها، ایده پردازان و شتاب دهنده‌هاست، در مرحله بعد این خانه ماموریت تامین خوراک، شناسایی مسائل و مشکلات بخش خصوصی و بخش دولتی و حتی نیاز جامعه، معرفی فرصت‌های تدوین شده به ایده پردازان و استارتاپ‌ها برای ارائه خدمات و فعالیت را بر عهده دارد.

وی گفت: مهمترین کارکرد خانه استارتاپ، سیستم ارجاع است به این معنا که با مراجعه استارتاپ‌ها و ثبت اطلاعات آنها پس از مشاوره تخصصی به شتاب دهنده‌ها معرفی می‌شوند.

بابایی با بیان اینکه ۱۳ شتاب دهنده تخصصی در خراسان رضوی وجود دارد افزود: این شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌هایی را که به آنها مراجعه می‌کنند،  ظرفیت سنجی کرده، سپس براساس نیاز آنها یک مشاوره اولیه ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: مراحل توسعه کسب و کار در خانه استارتاپ شامل پنج مرحله از جمله مراحل ایده، کشت ایده، مرحله اولیه استارتاپ، مرحله میانی استارتاپ و مرحله رشد است.

وی گفت: از آنجا که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قادر به پاسخگویی به حجم بالای تقاضاهای استارتاپ‌ها مبنی بر دریافت مشاوره برای ایجاد کسب و کار نبود، خانه استارتاپ محلی مناسب برای ارائه مشاوره و کمک به راه‌اندازی کسب و کار استارتاپ‌هاست.

خانه استارتاپ مشهد در بولوار وکیل آباد، بین معاد ۲ و چهار، پلاک هشت مستقر است.

۳۵۰ استارتاپ در خراسان رضوی فعالیت دارد که از این تعداد ۱۹۰ استارتاپ زیرپوشش پارک علم و فناوری خراسان است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.