شیراز-مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: احتمال هجوم سه موج ملخ صحرایی به استان فارس در ماه‌های انتهایی سال جاری وجود دارد.

پیش بینی حمله ملخ های صحرایی به استان فارس

به گزارش قدس آنلاین؛ حمید دبیری افزود: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و اخطارها و نقشه‌های سازمان فائو (سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد) و بخش حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی احتمال هجوم ملخ در ماه‌های آخر سال ۹۸ به استان فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: در ماه‌های پیش رو احتمال هجوم ملخ صحرایی به جز از سوی عربستان از سمت پاکستان و هند نیز به استان فارس وجود دارد و به جز آن احتمال هجوم ملخ های تخم‌گذاری شده سال گذشته در فارس نیز می‌رود.

وی با بیان اینکه در سال جاری احتمال هجوم ملخ‌ صحرایی به این استان از سه جبهه وجود دارد،اضافه کرد: هفته گذشته هجوم ملخ ها از سمت پاکستان و هند به استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ داده که فعلا با واکنش به موقع و مبارزه با آن کنترل شده و از سرایت آن به استان فارس نیز جلوگیری شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه سخنان خود گفت: تخم ریزی ملخ ها تا بیش از دو نسل امکان پذیر است و احتمالا با مناسب شدن هوا در پایان بهمن و اوایل اسفندماه ۹۸ ملخ‌های تخم گذاری شده از هجوم قبلی ملخ ها در این استان نیز سر از تخم در آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.