رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی گفت: جایزه ۵ میلیون ریالی و کمک هزینه سفر زیارتی در قالب بسته تشویقی از سوی سازمان اوقاف به حافظان قرآن شرکت‌کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت اهدا می‌شود.

اهدای بسته تشویقی اوقاف به حافظان قرآن

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: تخصیص بسته‌های تشویقی و انگیزشی توسط دستگاه‌های دولتی باید به جای تصدی‌گری این دستگاه‌ها در امور آموزش قرآن کریم و رقابت ناسالم با مجموعه‌های مردمی قرآنی در دستور کار مجموعه‌های حاکمیتی قرآن قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در تصمیم جدید خود، به حافظانی که در سال جدید موفق به حفظ حداقل ۵ جزء جدید قرآن کریم شده‌اند، جایزه ۵ میلیون ریالی (کمک هزینه سفر زیارتی) اهدا می‌کند.

حسینی افزود: به تمامی کسانی که شرایط بهره‌مندی از این بسته تشویقی را احراز کنند، مبلغ ۵ میلیون ریال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهدای بسته‌های تشویقی بدون قرعه‌کشی است، اظهار کرد: ثبت‌نام، حضور و قبولی در آزمون سراسری قرآن و عترت از شروط لازم بهره‌مندی این کمک هزینه است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی، بیان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های قرآن و عترت از اقدامات مهم و تأثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ قرآنی کشور است.

حسینی در خصوص نحوه ثبت‌نام در این آزمون ابراز کرد: ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت از ۲۵ آبان‌ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ آذرماه از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود که تنها تعدادی در رشته‌های گروه حفظ قرآن کریم مشمول این بسته تشویقی خواهند بود که فایل پیوست آن در سایت ثبت نام ارائه شده است.

حسینی در تشریح شرط ۵ جزء محفوظات جدید عنوان کرد: جدید بودن محفوظات به این معناست که فرد قبول شده در آزمون امسال نباید در سال گذشته در تمام اجزاء یا بعضی از اجزاء رشته امسال شرکت‌ کرده یا قبول شده باشد. بر این اساس اگر کسی به عنوان مثال در سال گذشته در رشته جزء اول یا دوم قبول شده و امسال در ۵ جزء اول قبول شود مشمول بسته تشویقی قرار نمی‌گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی افزود: متقاضیان بهرمندی از این بسته تشویقی پس از قبولی در آزمون کتبی که از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد، توسط ادارات اوقاف و امور خیریه برای حضور در آزمون شفاهی دعوت و پس از کسب حد نصاب نمره در آزمون شفاهی موفق به اخذ گواهینامه و کمک هزینه ۵ میلیون ریالی سفر زیارتی خواهند شد.

وی اظهار کرد: آزمون شفاهی در بازه زمانی ۵ تا ۱۶ اسفند برگزار و زمان و مکان آزمون هر شخص از طریق پیامک به وی اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورت عدم دریافت پیامک، مکان و زمان آزمون شفاهی در سایت اداره‌کل اوقاف به نشانی razavi.oghaf.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی، بیان کرد: حد نصاب نمره قبولی در مرحله دوم آزمون شفاهی و دریافت هدایای طرح به شرط کسب امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ است که جهت دریافت هدیه، ملاک فقط حد نصاب نمره حسن حفظ است.

حسینی در خصوص بسته‌های تشویقی سایر رشته‌های آزمون سراسری قرآن و عترت، بیان کرد: شرکت در قرعه‌کشی صدها جوایز ارزنده، اعطای گواهینامه بدون آزمون ورودی از دیگر امتیازات قبولی در این آزمون است که توسط وزرات فرهنگ و ارشاد تأمین می‌شود.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.