روز سه‌شنبه هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا در کنفرانســی خبری با اعالام اینکه دولت ترامپ سیاستش در قبال شهرک‌ســازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده، مدعی شــد این شهرک‌ســازی‌ها به خودی خود نقض قوانین بین‌المللی به شــمار نمی‌روند.

 روزخشم فلسطین

جواد فراهانی/

 روز سه‌شنبه هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا در کنفرانســی خبری با اعالام اینکه دولت ترامپ سیاستش در قبال شهرک‌ســازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده، مدعی شــد این شهرک‌ســازی‌ها به خودی خود نقض قوانین بین‌المللی به شــمار نمی‌روند.

مایــک پمپئو در حالی این تصمیم آمریکا را اعلام کرده اســت که براساس قوانین بین‌المللی هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک‌ها غیر مجاز بوده و اشغالگری محسوب می‌شود. بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم این کشــور درباره شهرک‌سازی‌ها استقبال کرد و مدعی شــد این اقدام آمریکا یک اشتباه تاریخی را اصلاح می‌کند.

 از این رو، فلســطینیها امروز در اعتراض به تمام سیاست‌های ضد فلسطینی آمریکا که آخرین آن همین قانونی اعلام کردن شهرک ســازی‌های رژیم صهیونیســتی در کرانه باختری و سرزمینهای اشغالی بود، راهپیمایی می‌کنند.

 مقابله با نقض بی‌سابقه حقوق فلسطینی‌ها »محمود العالول» معاون رئیس جنبش فتح فلسطین ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا در مورد شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد: این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی برنامه‌هایی را برای مبارزه و تحرک میدانــی در تمام زمینه‌ها در دوره پیش رو طراحی کرده‌اند تا عملیات مقابله با رژیم اشــغالگر را که به طور بی سابقه حقوق فلســطینیان را تضییع و نقض می‌کند، تشدید کنیم .

 محمود العالول با اشــاره به اینکه دولت ترامپ و رژیم اشــغالگر، گروهی هستند که جنایت‌های بســیاری را علیه ملت فلسطین مرتکب میشوند و ادامه وضعیت موجود امکان پذیر نیست، افزود: قصد داریم تمام توافقنامه‌ها با رژیم اسرائیل را به خاطر جنایت‌هایی که مرتکب شده و حقوق ملت فلسطین را نقض می‌کند، لغو کنیم.

 باید به خاطر آینده کودکان فلسطین و وطن خود وضعیت کنونی را تغییر دهیم و در همین راســتا تمام توافق‌ها لغو خواهد شــد. وی تأکید کرد همزمان با تحرک سیاســی علیــه اقدامات رژیم صهیونیســتی، مقابله با اشغالگری و شهرک‌سازی در قالب مبارزه و تجمعات اعتراضی ادامه می‌یابد و این اعتراضات به ســه شنبه و جمعه آینده محدود نخواهد بود.

 انتفاضه علیه جنایتهای رژیم اشغالگر

 »جمال محیسن» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز گفت: «روز خشم»که سازمان آزادی بخش فلسطین در محکومیت تصمیمات آمریکا خواستار برگزاری آن در تمام مناطق فلسطین شده، آغاز مبارزه فراگیر در مقابله با اقدامات آمریکایی-اسرائیلی و انتفاضه علیه جنایت‌های رژیم اشغالگر است.

 جمال محیســن گفت: جنبش فتح با تمام گروه‌های فلسطینی جهت به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها در میدان و رد سیاست‌های تنش زای آمریکا هماهنگ اســت و به ملت فلسطینی و توانایی آن در مقابله با توطئه‌های صهیونیستی آمریکایی اطمینان داریم.

 وی همچنین با انتقاد از ســکوت کشورهای عربی مقابل توطئه علیه مسئله فلسطین از وزرای خارجه کشورهای عربی خواست تنها به صدور بیانیه اکتفا نکنند. وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز به منظور مشارکت هرچه بیشــتر در راهپیمایی امروز، مدارس این کشــور را تعطیل و بر ضرورت مشــارکت در فعالیت‌های ضد صهیونیستی و آمریکایی تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.