پرسپولیس – صنعت نفت شاید آخرین فرصت برای حضور مرد آرژانتینی روی نیمکت سرخ‌پوشان تهرانی باشد، شکست برابر نفت مسجد سلیمان در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر زمینه ساز این اتفاق شد، تا محمد حسن انصاری‌فرد که از روز اول هم زیاد دلش با کالدرون همراه نبود وی را به دفترش فرا بخواند تا درباره شرایط حساس تیم فوتبال پرسپولیس در برهه کنونی با او صحبت کند و به وی اولتیماتوم دهد که اگر شرایط به همین منوال پیش برود ممکن است مُهر اخراج روی پرونده او نقش ببندد.

سینا حسینی/

 پرسپولیس – صنعت نفت شاید آخرین فرصت برای حضور مرد آرژانتینی روی نیمکت سرخ‌پوشان تهرانی باشد، شکست برابر نفت مسجد سلیمان در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر زمینه ساز این اتفاق شد، تا محمد حسن انصاریفرد که از روز اول هم زیاد دلش با کالدرون همراه نبود وی را به دفترش فرا بخواند تا درباره شرایط حساس تیم فوتبال پرسپولیس در برهه کنونی با او صحبت کند و به وی اولتیماتوم دهد که اگر شرایط به همین منوال پیش برود ممکن است مُهر اخراج روی پرونده او نقش ببندد.

سرنوشت سرمربی، گره خورده به جام حذفی

شعارهای تند اندک هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی پس از شکست برابر مسجد سلیمان حسابی کام مدیرعامل پرسپولیس را تلخ کرد، هرچند او در پایان بازی زمانی که به شدت زیر فشار هواداران ناراضی قرار داشت پاسخ خبرنگاران را نداد اما جلسات فشرده روزهای اخیر او با اعضای هیئت مدیره و اعضای کادر فنی و مشاورانش نشان می‌داد انصاریفرد دل خوشی از شرایط حاکم بر اردوی پرسپولیس ندارد به همین خاطر حالا گفته می‌شود بازی امروز تیمش در رقابت‌های حذفی نقش تعیین کننده ای در سرنوشت کادر فنی به ویژه مرد آرژانتینی خواهد داشت.

خبرنگاران نزدیک به باشگاه پرسپولیس صبح روز دوشنبه در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند بازی با نفت آبادان فرصت آخر برای گابریل خواهد بود؛ خبری که خیلی زود به عنوان یک شایعه کاملاً جدی در محافل هواداری پرسپولیس به عنوان یک رویداد ویژه لقب گرفت تا همه نگاه‌ها به نتیجه این بازی دوخته شود اما برخی منتقدان فوتبال بر این باورند که این اتفاق به این سادگی رخ نخواهد داد چون مدیران پرسپولیس در صورت اخذ چنین تصمیمی باید رقمی هنگفت را به عنوان غرامت به سرمربی آرژانتینی پرداخت کنند که این پول در حال حاضر در دسترس نیست.

این طیف از منتقدان با اشاره به بدهی‌های سنگین فعلی پرسپولیس در مقطع کنونی به طلبکاران خارجی و پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش که در حال حاضر در کمیته انضباطی فیفا مفتوح است به اندازه کافی تبعات ناخوشایندی را برای این باشگاه خواهد داشت لذا با کنار گذاشتن بازیکن برزیلی این استرس نزد مسئولان باشگاه دو چندان خواهد شد که ممکن است تبعات بین‌المللی سنگینی برای این مجموعه به دنبال داشته باشد در این بین کنار گذاشتن کالدرون به دلیل ناکامی در حوزه فنی به معنای اخراج قلمداد خواهد شد که این موضوع نیز دردسرهای مالی این مجموعه را تشدید خواهد کرد.

گوش کردن به صدای هوادار یا ساختن یک شاکی دیگر

با این حال هواداران از این مسئله به شکل عجیبی استقبال کردند و با راه اندازی کمپین‌های مختلف خواستار کنار گذاشتن سرمربی فعلی هستند تا شاید دوباره تیم مورد علاقه‌شان به کورس قهرمانی بازگردد. با این تفاسیر پرسش بزرگ که در ذهن اهالی فوتبال نقش بسته این است که فرمول انصاریفرد و هیئت مدیره پرسپولیس برای برون رفت از وضعیت کنونی چه خواهد بود؟

گفته می‌شود انصاریفرد علاقه‌مند به همکاری مجدد با برانکو ایوانکوویچ است اما از آنجا که در حال حاضر برانکو گزینه اصلی هدایت تیم ملی است و همزمان خواهان پرداخت مطالبات سنگینش از پرسپولیس است این اتفاق تا حدودی غیر ممکن است از این رو مدیران تصمیم ساز پرسپولیس به سراغ راه حل دوم رفته‌اند و امیدوارند در این مسیر بتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند تا از زیر فشار سنگین هواداران خارج شوند!

صدای پای یحیی به گوش می‌رسد

اما راه حل دوم مد نظر انصاریفرد و تیم همراه او برای حل معضل چیست؟ گفته می‌شود انصاریفرد دلخوش به حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس است، گویا مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت از طریق برخی مشاورانش و دوستانش متوجه شده یحیی گل محمدی شرایط جالبی در مشهد ندارد، از این رو مترصد این فرصت است که بتواند به محض جدایی قریب الوقوع یحیی از شهرخودرو او را به عنوان سرمربی تیمش معرفی کند تا شاید گل محمدی با پرسپولیس بتواند به نقطه ایده آلش دست پیدا کند.

شنیده می‌شود مدیرعامل پرسپولیس از دو هفته پیش که خبر قهر یحیی گل محمدی و خداحافظی او با بازیکنانش در شهرخودرو در رسانه‌ها منعکس شد یکی از افراد مورد وثوق خود که با گل محمدی ارتباط تنگاتنگی دارد را مأمور کرده تا همه چیز را به دقت زیر نظر داشته باشد تا در صورت محرز شدن جدایی یحیی از اردوی مشهدی‌ها بلافاصله با یک پیشنهاد وسوسه کننده او را دعوت به همکاری کند تا هدایت پرسپولیس را به او واگذار کند.

اما پلن انصاریفرد تا پیش از اینکه یحیی از شهرخودرو جدا شود، چه خواهد بود؟ در این رابطه گمانه زنی‌های جدی حکایت از این دارد که درصورت یک ناکامی دیگر کالدرون بنا به تصمیم هیئت مدیره از کار برکنار خواهد شد و کریم باقری موقتاً هدایت سرخ‌پوشان را بر عهده خواهد گرفت تا زمانی که درباره سرمربی جدید تعیین تکلیف شود، شایعه شده است با شرایط کنونی مالی باشگاه شهرخودرو و در صورت تداوم بحران بی پولی این باشگاه گل محمدی در نیم فصل از این تیم جدا خواهد شد که این اتفاق همان مسئله ای که محمد حسن انصاری به دنبال تحققش است و بدون تردید با این فرایند او به نتیجه دلخواهش دست پیدا خواهد کرد.

حالا باید دید مدیران شهرخودرو که تاکنون به هر ترتیبی اجازه جدایی به یحیی گل محمدی را نداده اند با لو رفتن این تاکتیک مدیران پرسپولیس تک آن‌ها را با پاتک جواب خواهند داد یا به دلیل مشکلات مالی که این روزها یقه بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر را گرفته است اجازه جدایی را به گل محمدی خواهند داد تا از نیم فصل دوم لیگ برتر با یک چهره جدید روی نیمکت خود مسابقات لیگ برتر را ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.