محمد روحانی از احیای قنات های ۱۶ دهستان خراسان رضوی خبرداد و گفت: قنات و منابع آبی این روستاها از بین رفته بود که ما با مشارکت خود مردم روستاها احیا کردیم.

احیای قنات ۱۶ دهستان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ،محمد روحانی، رئیس بسیج سازندگی استان خراسان رضوی  در برنامه "صبح و گفتگو" در خصوص طرح عمران و آبادانی روستاها در استان خراسان رضوی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در راستای فرمان امام خامنه ای مبنی بر توجه به روستاها تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ دهستان در استان خراسان رضوی نقطه هدف قرار گرفته اند که در پنج بخش فرهنگی، عمرانی، تربیتی و بهداشت و درمان برای این نقاط فعالیت می شود.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان رضوی اظهار داشت: مردم ظرفیت های روستای خود را مطالعه می کنند و اقدامات بسیار خوبی در روستاهای هدف با پشتیبانی و حمایت متخصصان و سازماندهی ادارات و سازمانها انجام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به بهره وری پایین کشاورزان و دامداران روستایی گفت: ارائه خدمات مشاوره ای و مطالعه و بررسی ظرفیت ها و مشکلات این روستاها به افزایش بهره وری کار و سود کشاورزان و دامداران کمک زیادی کرده است.

روحانی اضافه کرد: اقدامات مختلف بهداشتی و درمانی در این ۱۶ دهستان نیز سطح سلامت روستائیان را تا حد خوبی افزایش داده است.

وی استقرار امام جماعت در این ۱۶ دهستان را از جمله اقدامات فرهنگی موثر برشمرد و افزود: ما معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی روستائیان را شناسایی و برای حل آن ها اقدام می کنیم.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان رضوی از احیای قنات های این ۱۶ دهستان خبرداد و گفت: بسیاری از این روستاها از زیرساخت های گاز و آب و برق برخوردارند اما قنات و منابع آبی آنها از بین رفته بود که ما آن ها را با مشارکت خود مردم روستاها احیا کردیم.

روحانی با اشاره به نقش مشارکت مردمی در عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم کشور بیان داشت: ما روستاهایی را هدف قرار می دهیم که اولاً حداقل ظرفیت مانند منابع آبی و کشاورزی را برای پیشرفت و آبادانی داشته باشند و دوماً مردم آن ها حاضر به مشارکت در امر آبادانی روستای خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.