یک سوم کالاهای مورد نیاز بازار افغانستان از گمرک دوغارون تایباد تامین می شود.

تامین یک سوم کالاهای بازار افغانستان از گمرک دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با توجه به کیفیت و بازار پسندی محصولات ایرانی از طرف  بازار افغانستان هم اکنون  یک سوم کالاهای مورد نیاز این کشور از طریق مرز دوغارون تامین می شود.

محمد کوه گرد  افزود: بازار هرات دومین بازار کشور افغانستان است  که با مرز دوغارون ۱۲۰کیلومتر فاصله دارد.
وی به واردات انواع کالا از افغانستان نیز اشاره کرد و گفت : انواع دانه های روغنی.سنگ های ساختمانی از مهمترین اقلام وارداتی به گمرک مرزی دوغارون است.
مدیرکل گمرک دوغارون گفت: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به سمت افغانستان شامل انواع مصالح ساختمانی و فرآورده های نفتی است .

کوه گرد افزود:  روزانه ۳۵۰دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می دهند و ۳۵۰دستگاه کامیون خالی و ۱۲دستگاه کامیون همراه با بار هم از افغانستان وارد گمرک دوغارون می شوند.
گمرک مرزی دوغارون پل ارتباطی ایران با دیگر کشورهای آسیای میانه است و  نقش بسزایی در اشتغالزایی جونان جویای کار  شهرستان تایباد  داشته است.
هم اکنون بیش از ۲۰۰شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند و  ۱۰۰درصد فعالیت های گمرکی در این گمرک مرزی بر اساس سامانه جامع امور گمرکی انجام می شود.
گمرک دوغارون در ۱۸کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمتی ۱۰۰ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور از نظر حجم عملیات صادرات و ترانزیت خروجی است .
تایباد در ۲۲۵کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.