مراسم جشن ازدواج جمعی از نومزدوجین کشور به میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برگزاری جشن ازدواج جمعی از نومزدوجین کشور در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم معنوی صبح امروز ۲۳ آذرماه با حضور ۱۳۲ زوج جوان از استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و قزوین در قالب طرح آموزشی، فرهنگی و زیارتی مزدوجین زائر سراسر کشور با عنوان طرح «هم‌سایه» و با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد.
این گروه ۱۶۴ نفره زائر پس از تشرف به بارگاه منور امام هشتم(ع) و زیارت با استقبال خادمان حرم مطهر رضوی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به محل مراسم در رواق حضرت زهرا(س) هدایت شدند و در مراسم باشکوه و معنوی جشن ازدواج شرکت کردند.
مراسم پیوند آسمانی این گروه از زوج‌های جوان با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی هادی الهی آغاز شد و با اجرای برنامه‌های متنوع تواشیع، سخنرانی، اهدای یک جلد کلام الله مجید به همراه بسته فرهنگی به هر کدام از زوجین ادامه یافت.
در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی نیا؛ کارشناس مسائل دینی به بیان مطالبی پیرامون سلامت خانواده پرداخت و اظهار کرد: دستورات اسلامی نسخه بی بدیل خداوند برای زیست سالم است، بنابراین زوج‌های جوان می‌توانند از ابتدای زندگی‌شان با بهره گیری از این منبع نورانی سلامتی جسم و روح خودشان را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه اختلالات اخلاقی مهمترین آسیب در زندگی مشترک است، گفت: خصوصیات اخلاقی نیز همانند مزاج‌ با هم متفاوت است، بنابراین زوج‌های جوان باید با شناخت خصلت‌ها و مزاج همدیگر نقطه تعادل را به دست بیاورند و بر مبنای آن زندگی کنند.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه رعایت اصول اسلامی در عرصه‌های مختلف زندگی همچون تغذیه در سلامت روح و جسم بسیار تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن گلوله‌های خودش به اشکال مختلف همانند تضعیف نقش زن و مرد، ترویج تغذیه ناسالم در خانواده و ... به سمت نسل جوان پرتاب می‌کند.  
در حاشیه این برنامه زینب طیبی نوعروس از استان خوزستان که از طریق طرح سبک زندگی رضوی در این مراسم حضور پیدا کرده بود، گفت: این جشن یک اتفاق بسیار ارزشمند در اول زندگی است که می‌توانیم با بهره گیری از برنامه‌های فرهنگی این مراسم و توسل به امام هشتم(ع) برکت نور ولایت و امامت را در زندگی مشترک جاری کنیم.
 وی افزود: برگزاری اردوی فرهنگی آموزشی ویژه نومزدوجین برای آغاز زندگی مشترک جوانان یک حرکت خوب است و در حقیقت با این سفر زوجین عهد و پیمان زندگی مشترکشان را در زیر پرچم امام رئوف(ع) منعقد می‌کنند.
گفتنی است این گروه از زوجین پس از بهره مندی از برنامه‌های تدارک دیده شده و شرکت در نماز جماعت از خوان پر برکت امام هشتم(ع) در مهمانسرای حضرت متنعم شدند.
یادآور می‌شود؛ طرح آموزشی، فرهنگی و حمایتی «هم‌سایه» زیر مجموعه «طرح زندگی به سبک رضوی» در راستای افزایش آگاهی و تحکیم زندگی مشترک نومزدوجین سراسر کشور از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) به صورت مرحله‌ای برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عنایت الله بصیر ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    تبریک گفت عنایت به پیوند ازدواج درجوار رضا علیه السلام بهشت خدا(ج)