همدان - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر رعایت اصول و قواعد عملکرد محله‌ای و شهری طرح «شهر دوستدار کودک» در همدان تأکید کرد.

همدان آزمونه شهر دوستدار کودک

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل ازروابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رضوان سلماسی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل اجرایی ابلاغی از سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور با عنوان «شهرهای دوستدار کودک»، گفت: بر اساس اجرای بندهای ۶ و ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر تأسیس و احداث ساختمان‌های مورد نیاز برای فضاهای بازی و باغ کودکان و کمک مالی به راه‌اندازی و مدیریت آن‌ها و همچنین مصوبه شورای عالی استانها در مورد طرح «شهر دوستدار کودک»، تکلیف شهرداری‌های سراسر کشور برای مناسب‌سازی و ایمن‌سازی فضاهای عمومی، ایجاد راه‌های امن به مدرسه، توسعه خانه‌های اسباب‌بازی، شناسایی منابع و امکانات حمایتی مردمی از کودکان و مشارکت در برگزاری جشن‌های مرتبط با کودک در سطح شهر، ابلاغ شده است.

سلماسی با تأکید بر اینکه چشم انداز این اقدام، نائل شدن ایران به عنوان کشوری دارای شهرهای دوستدار کودک در منطقه با توسعه شهرهای الگو در این زمینه تا سال ۱۴۱۵ مطرح شده، معتقد است: اگر مدیران شهری به‌منظور رفع نیاز کودکان برنامه‌ریزی کنند، قطعاً برای سایر اقشار از جمله معلولان، سالمندان و... نیز برنامه‌ریزی خواهد داشت تا به اهداف «آرمان‌شهر» برسیم.

وی با توجه به اهمیت حضور کودکان به عنوان آینده‌سازان جامعه، تداوم اجرای صحیح طرح «شهر دوستدار کودک» را مورد تأکید کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر دانست و گفت: مأموریت این طرح، تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی کودکان در شهرها مبتنی بر ارزش‌های بومی و با تأکید بر ابعاد رشدی کودکان شامل رشد شناختی، جسمانی، اجتماعی، هیجانی، معنوی و... و همچنین پرورش خلاقیت های آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.