تولیت آستان قدس رضوی گفت: خادمیاری یک سنت حسنه، کار پاکیزه و خیر است بنابراین ادامه می‌یابد و تعطیل نمی‌شود.

سنت حسنه خادمیاری رضوی تعطیل نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جمع خادمیاران رضوی استان سیستان و بلوچستان که در شهرستان زاهدان برگزار شد، با بیان اینکه در میان معصومین تنها برای پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام رضا(ع) عنوان رئوف به کار برده شده است، ابراز کرد: تمام معصومین دارای همه کمالات و فضائل به نحو احسن هستند، اگر فضیلتی در مورد یکی از ایشان بیان می‌کنیم، در مورد همه آنهاست، اما برخی خصوصیات در مورد بعضی از معصومین برجسته شده، در مورد حضرت رضا(ع) رئوف بودن برجسته شده است.
وی افزود: امام رضا(ع) واسطه رضایت و خشنودی خداوند از بندگانش است، اگر می‌خواهیم خوشنودی و رضایت پروردگار را جلب کنیم، رضایت امام رضا(ع) را باید جلب کنیم، تعبیری امام جواد(ع) در مورد پدر بزرگوارشان دارند، که می‌فرماید «در آن روز گرفتاری، غم، اندوه و اضطراب، روز قیامت که قابل وصف نیست، امام رضا(ع) به شیعیان و محبانشان شادی می‌بخشند.»
** خادمیاری رضوی تعطیل نخواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه طرح خادمیاری تعطیل نخواهد شد، ابراز کرد: اینکه گفته می‌شود خادمیاری بناست تعطیل بشود، صحیح نیست. خادمیاری یک سنت حسنه، کار پاکیزه و خیر است بنابراین ادامه می‌یابد و تعطیل نمی‌شود.
وی افزود: اینکه ما در کشور مجموعه‌هایی داشته باشیم که تحت نام امام رضا(ع) به مردم خدمات بدهند، بسیار ارزشمند است. نفس خادمیاران بسیار مقدس است، ما کار خیر را تعطیل نمی‎کنیم زیرا «صد عن سبیل الله» است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از خیرات بزرگ، خدمت به خلق خدا و گره گشایی از مشکلات مردم است که در قالب طرح خادمیاری جلوه‌های آن را می‌بینیم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: احساسات پاک علاقه‌مندان به خدمت در بارگاه مطهر رضوی قابل تعظیم و تکریم است، همه آرزومندان به خادمی امام رضا(ع) برای ما قابل تعظیم و تکریم هستند. ما قدر این‌ها را می‌دانیم و قدرشناسی از آن‌ها را وظیفه‌مان خود می‌دانیم.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.