مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نسبت به کلاهبرداری با عنوان طرح‌های پوششی و تکمیلی بیمه سلامت در خراسان رضوی هشدار داد.

شهروندان مراقب کلاهبرداری با عنوان طرح‌های پوششی و تکمیلی بیمه سلامت باشند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمرتضی وجدانی اظهار داشت: تاکنون ۴۲ هزار نفر در ارزیابی آزمون وسع با مسئولیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شرکت کرده‌اند تا نتیجه از طرف این وزارتخانه اعلام گردد و از روز گذشته نتایج آزمون وسع در حال اعلام است.

وی افزود: متقاضیان از طریق آزمون ارزیابی وسع که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اجرایی آن را برعهده دارد دهک‌بندی شده و به تناسب آن مبلغ سرانه حق بیمه خود را پرداخت می‌نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه در ثبت‌نام آزمون وسع که توسط وزارت رفاه، تعاون و کار انجام می‌گردد افراد به دهک‌های مختلفت تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: دهک‌های بین یک تا ۳ به‌صورت رایگان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند، دهک ۴ از تخفیف ۵۰ درصدی خدمات بیمه سلامت برخوردار می‌شوند و دهک‌های بالاتر هم باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وجدان تصریح کرد: افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید به میزان ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای هر نفر به شرط سرپرست خانوار بودن حق بیمه خود را برای یک سال پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بیمه سلامت هیچ مسئولیتی در ارزیابی نتیجه آزمون وسع ندارد و مسئولیت آن با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اعتراض‌ها تنها باید به وزارت مربوطه منعکس گردد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش این مجموعه هستند، بیان کرد: در ۶ ماهه امسال از سوی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان در سطح استان جهت درمان بیمه‌شدگان به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

وجدان افزود: اخیراً سوء استفاده‌هایی تحت عنوان بیمه‌های پوششی و تکمیلی با عنوان بیمه سلامت انجام می‌شود که از نام و عنوان این سازمان سوءاستفاده شده و از مردم جهت این وعده‌های غیرواقعی وجه دریافت می‌شود و این کلاهبرداران بیمه‌شدگان را تهدید می‌کنند که در صورت عدم همراهی با خواسته‌هایشان دفترچه بیمه‌شدگان را ابطال می‌نمایند؛ این ادعاها واقعی نبوده و هیچگونه ارتباطی با سازمان بیمه سلامت ندارد.

وی به ۴ طرح الکترونیکی سازمان بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت: بحث طرح تحول سلامت، طرح پردازشگر اسناد بستری در ۴۱ بیمارستان استان به‌صورت الکترنیک استفاده می‌شود، همچنین نظام اجرای الکترونیکی، استحقاق سنجی جهت بستری که در این طرح افراد بستری شده با ارائه کد ملی نوع بیمه مشخص و خدمات به بیمار ارائه می‌شود.

منبع :تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.