موج نخست آنفلوآنزا در استان خراسان رضوی فروکش کرده و در حال‌حاضر حجم مراجعان به بیمارستانها و درمانگاهها به شدت کاهش یافته است.

موج آنفلوآنزا در خراسان رضوی فروکش کرد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موج نخست شیوع آنفلوآنزا در کشور و خراسان رضوی از نیمه دوم آبان‌ماه شروع شد و اکنون ابتلا به این بیماری به وضعیت عادی و معمول رسیده است.

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: احتمال شیوع موج دوم آنفلوآنزا در کشور از بهمن‌ماه پیش‌بینی شده است که این موضوع بستگی به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل دارد.

وی بدون اشاره به آماری از ابتلای به آنفلوآنزا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیشتر مبتلایان به آنفلواآنزا از نوع H۳N۱  و H۱N۱  هستند اما امسال گونه جدیدی از آنفلوآنزا در دنیا و کشورمان همه‌گیری یافت که شدت و حدت بیماری را موجب شد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیش از ۱۵ نوع ویروس و میکروب عفونت‌های تنفسی را موجب می‌شوند گفت: آنفلوآنزا یکی از عفونت‌های تنفسی شایع است که مهمترین خصیصه ویروس این بیماری همه‌گیری آن است به طوری که ویروس آنفلوآنزا به تنهایی می‌تواند حدود ۱۵ درصد افراد جامعه را مبتلا کند اما سایر ویروسهای بیماریهای تنفسی در مجموع  ۲ درصد افراد جامعه را در بر می‌گیرند.

صادقی مهم‌ترین تفاوت علائم آنفلوآنزا نسبت به سایر عفونت‌های تنفسی را تب ناگهانی و بالا دانست و افزود: در سرماخوردگی و شبه آنفلوآنزا تب به تدریج بالا می‌رود ولی در بیماری آنفلوآنزا تب بیمار به طور ناگهانی تا ۳۹ درجه نیز می رسد.

وی دوره درمان آنفلوآنزا را  بین سه تا پنج روز  و حداکثر یک هفته دانست و گفت: خطر مرگ و میر، بیشتر، بیماران زمینه‌ای مانند مبتلایان به بیماریهای قلبی و عروقی، پیوند کلیه، دیابت، کودکان و سالمندان را تهدید می‌کند به همین خاطر این گروه از افراد باید هرساله در مهرماه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.