«مطرب» با فروش بیش از ۲۹ میلیارد تومان در صدر پرفروش ترین فیلم سال قرار گرفت و فیلم سینمایی «زیر نظر» با فروش قابل توجهی اکران خود را آغاز کرد.

«زیر نظر» با فروش یک میلیاردی هفته را آغاز کرد/ «مطرب» رکورد پرفروش‌ترین فیلم سال را زد+ جدول

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، علیرغم اینکه فروش کلی فیلم ها طی هفته‌های گذشته چندان قابل توجه نبوده است، اما با این حال چند فیلمی در این گردونه همچنان به فروش خوب خود ادامه می دهند. ضمن اینکه نمی توان از دلایلی همچون آلودگی هوا و اتفاقات دیگری که خارج از فضای سینما روی فروش فیلم‌ها تأثیر می‌گذارد، غافل بود.

جدیدترین اتفاق هفته گذشته رکوردشکنی فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی بود که پس از ۷ هفته اکران، فروش خود را به بیش از ۲۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان رساند و با اختلاف نزدیک به سه میلیارد، «متری شیش و نیم» را جا گذاشت و تا این لحظه پرفروش ترین فیلم سینمایی سال لقب گرفته است.

این در حالی است که از چهارشنبه گذشته فیلم سینمایی «زیرنظر» به کارگردانی مجید صالحی و با نقش آفرینی رضا عطاران، امیر جعفری و آزاده صمدی به نمایش درآمده و طی دو روز اکران ۷۰ هزار مخاطب داشته و فروش یک میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان را به ثبت رسانده است. البته بنا به گفته تهیه کننده این فیلم، تا این لحظه سینماهای حوزه هنری از نمایش این فیلم سرباز زده‌اند اما می‌توان پیش بینی کرد «زیر نظر» رقیب سرسختی برای «مطرب» خواهد بود.

همچنین فیلم «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی نیز که اکران خود را همزمان با «زیر نظر» آغاز کرده، در نخستین روزهای نمایش با بیش از سه هزار مخاطب نزدیک به ۵۲ میلیون تومان فروش داشته است. «سونامی» یک درام ورزشی است. محوریت داستان فیلمنامه درباره زندگی یک تکواندوکار است که در ادامه با اتفاقات مختلفی روبه رو می‌شود.  بهرام رادان، فرشته حسینی، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری و ... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده با در اختیار داشتن ۳۵ سالن سینمایی و پس از یک هفته اکران تا امروز بیش از ۱۱۶ میلیون تومان فروش داشته است و ۹هزار نفر مخاطب این فیلم بوده‌اند. این فیلم یک طنز موقعیت توأم با اکشن و حادثه است و در کنار فخیم‌زاده، گوهر خیراندیش، احمد نجفی، رامین راستاد، گلناز خالصی، حمیدرضا قلی خانی، سیاوش معمارزاده و آتنا مهیاری در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم سینمایی «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی که از ۲۷ آذرماه اکران خود را آغاز کرده با بیش از ۱۹ هزار مخاطب و در اختیار داشتن ۴۹ سالن سینما نزدیک به ۲۶۲ میلیون تومان فروش داشته است. «آشفته‌گی» فیلمی درباره عشق و جنایت و روایت دو برادر دوقلو به نام‌های بردیا و باربد، هر دو با بازی بهرام رادان است که روند پیش‌برد داستان اینگونه القا می‌کند که بردیا و باربد از زمان کودکی در تمام زندگی خود، با هم در رقابت بوده‌اند. مهناز افشار، مهران احمدی، نسیم ادبی، علی میلانی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری با داشتن ۵۳ هزار مخاطب و نمایش در ۷۴ سالن سینمایی در کشور پس از گذشت دو هفته اکران ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که براساس قصه‌ای واقعی ساخته شده درباره گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. مجید پتکی،  سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی،  محمد رشنو بخشی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم «جان‌دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری از ۲۰ آذرماه وارد چرخه اکران شده و با در اختیار داشتن ۱۰۰ سالن سینمایی تا امروز میزبان ۱۳۶ هزار نفر مخاطب بوده و یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است. این فیلم با بازی فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، علی شادمان، باران کوثری، گیتی قاسمی، مسعود کرامتی و محمد علی محمدی روایتی است از سردرگمی یک خانواده است که جوانشان در آستانه اعدام است.

فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی با در اختیار داشتن ۵۴ سالن سینمایی و جذب ۲۴ هزار مخاطب، نزدیک به ۳۱۴ میلیون تومان فروش داشته است. فیلم «لیلاج» ساخته داریوش یاری که از ۶ آذرماه با محدودیت سنی +۱۲ سال روی پرده ۴۶ سالن سینمایی رفته، با هشت هزار مخاطب ۹۳ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «معکوس» ساخته پولاد کیمیایی که از هفته نخست آذرماه نمایش خود را در ۶۴ سالن سینما آغاز کرد، تا امروز با جذب ۱۲ هزار مخاطب، ۱۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر با محدودیت سنی بالای ۱۲ سال، پس از حدود یک ماه اکران و نمایش در ۴۸ سالن سینمایی و بیش از ۳۱ هزار مخاطب، ۴۱۵ میلیون تومان فروش داشته است.

«چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن ۹ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان، انیمشین «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی با دو میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان، «تورنادو» ساخته سیدجواد هاشمی با فروش ۷۰۱ میلیون تومان، «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر با فروش ۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان فروش های تازه ای را به نام خود ثبت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.