معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای افزایش سطح خدمات، تلاش می‌کنیم گردشگران سلامت کشور افغانستان از مبدأ ساماندهی شوند.

گردشگران سلامت افغانستانی از مبدأ ساماندهی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی در نشست با صدیقی‌فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به بازار گردشگری سلامت افغانستان اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد که با ایجاد زمینه‌های مناسب و تعریف فرآیندهای قانونی آن می‌توان شاهد افزایش حضور گردشگران سلامت افغانستانی در کشورمان باشیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: نکته‌ای که برای ورود زائران و گردشگران سلامت افغانستانی باید مدنظر قرار گیرد، تسهیلگری در ارائه خدمات و فرآیندهای قانونی و درمانی آن‌ها در کشور است.

وی عنوان کرد: انجمن و شرکت‌های تسهیلگر گردشگری سلامت تاکنون در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند که می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی مطلوبی را در استان ایجاد کند.

براتی بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی که در حوزه درمان در کشور و به‌ویژه استان خراسان رضوی وجود دارد، شرایط مطلوبی را برای حضور گردشگران سلامت افغانستانی در ایران فراهم آورده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشهد یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور است که گردشگران و زائران غیرایرانی برای زیارت و درمان به این شهر سفر می‌کنند.

در ادامه این نشست سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: در گذشته فرآیندی وجود داشت که زائران و گردشگران افغانستانی در قالب کاروان وارد کشور می‌شدند.

صدیقی‌فر گفت: تلاش می‌کنیم با حمایت‌های معاونت زیارت استانداری و پیگیری‌هایی که از سوی وزارت خارجه انجام می‌شوند، این فرآیند مجدد راه‌اندازی شود.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.