دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: سالانه هزینه‌های درمان و مصرف موادمخدر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند.

مصرف موادمخدر سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صالحی اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بابت درمان و مصرف سیگار در خراسان رضوی هزینه می‌شود که می‌توان این مبلغ را صرف امور ورزشی و فرهنگی استان کرد.

وی نرخ شیوع اعتیاد در استان را ۲.۷ درصد اعلام کرد و افزود: این آمار از میانگین درگیری اعتیاد در کشور پایین‌تر است همچنین ۱۸ تا ۲۰ درصد افراد بالای ۱۵ سال این استان درگیر مصرف سیگار هستند.

صالحی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰۰۰ نفر معتاد متهاجر در استان وجود دارد که ۱۰ درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سن اعتیاد، گرایش بانوان به سمت مصرف موادمخدر و تغییر رویکرد مصرف از موادمخدر سنتی به صنعتی موارد مهمی هستد که نگرانی در این حوزه را چند برابر کرده است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی، بیان کرد: بیش از ۹۷ درصد مردم جامعه پاک هستند و برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در جامعه باید راهکارهای پیشگیرانه مانند مبارزه با افسردگی، افزایش نشاط اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه، بالا بردن سطح آگاهی مردم، آموزش مبارزه با اعتیاد در خانواده، فرزندپروری و آموزش‌های تاب‌آوری را فراگیر کرد.

وی عنوان کرد: اکنون ۱۱ کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۲ واحد آن دولتی و بقیه خصوصی هستند.

صالحی اظهار کرد: هم مرز بودن با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده موادمخدر مشکلات فراوانی را برای این استان ایجاد کرده از این رو که تولید موادمخدر صنعتی و سنتی با هدف فروش در بازارهای جهانی در کشور همسایه انجام می‌شود و برای رسیدن به این هدف شوم، باید سرمایه زیادی برای تامین امنیت در ایران هزینه شود تا این مواد افیونی از مرزهای کشور وارد و به سایر کشورها فرستاده نشود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.