خراسان شمالی- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: قرارداد تسهیلات بیش از ۹۰ درصد واحدهای سیل‌زده خراسان شمالی منعقد شد و کار ساخت بیش از نیمی از این واحدها آغاز شده است.

انعقاد قرارداد تسهیلات بیش از ۹۰ درصد واحدهای سیل‌زده خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن خراسان شمالی، علی محمدی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن در بازسازی واحدهای سیل‌زده خراسان شمالی اظهار داشت: اولین مرحله از قرارداد ساخت واحدها و سهمیه استان در خرداد ماه سال جاری یعنی ۲ ماه بعد از سیل تخصیص داده شد.

وی افزود: مرحله دوم سهمیه ابلاغی استان شامل ۷۷ درصد سهمیه واحدهای مسکونی سیل زده هم در مهرماه شامل استان شد که این موضوع کار ساخت واحدهای مسکونی را با تاخیر مواجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به آسیب دیدن ۶۴۵۰ واحد مسکونی در سیل سال ۹۸ در خراسان شمالی گفت: متاسفانه تاخیر در اختصاص سهمیه استان سبب مشکلاتی شد و از این رو تلاش کردیم با حضور نیروهای بنیاد مسکن در روستاهای سیل زده٬ روند انعقاد قرار داد را سرعت بخشیده و کار سریع تر جلو رود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قرار داد تسهیلات بیش از ۹۵ درصد از واحدهای آسیب دیده منعقد شده و بسیاری از واحدها در مرحله ساخت و یا شروع هستند ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیز کار بازسازی آن‌ها تمام شده و قابل سکونت شده‌اند.

محمدی درباره میانگین واحدهای بازسازی شده روستایی استان در طول چند سال گذشته٬ گفت: بیش از ۵۴ درصد واحدهای روستایی خراسان شمالی در طول سال‌های گذشته بهسازی و مقاوم سازی شده‌اند که البته این موضوع در روستاهای راز و جرگلان از میزان کمتری برخوردار است و در سیل اخیر  نیز این آسیب خودنمایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.