فرماندار خواف گفت: پس از زمین‌لرزه ۵.۸ ریشتری صبح امروز ۱۲ دی ماه در بخش سنگان این شهرستان تاکنون پنج مورد پس‌لرزه ظرف یک ساعت اخیر این منطقه را تکان داده است.

پنج پس‌لرزه سنگان را در جنوب خراسان رضوی لرزاند

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی روز پنجشنبه  افزود: شدت پس‌لرزه‌ها در محدوده سنگان بین ۳.۶ تا ۳.۷ ریشتر بوده‌اند.

وی مسوولان و دست‌اندرکاران ذیربط و امدادرسانان را در آماده‌باش کامل اعلام و بیان کرد: گروههای ارزیاب خسارات و امدادگران با فوریت برای ارائه خدمات امدادی به محل اعزام شده‌اند.  

فرماندار خواف ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از زلزله اصلی صبح امروز در منطقه سنگان این شهرستان گزارش نشده است.

زلزله ۵.۸ ریشتری صبح امروز ۱۲ دی ماه که کانون آن بخش سنگان شهرستان خواف بود در محدوده مرز استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شهرستانهای اطراف این منطقه احساس شد.  

کانون این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان و ۴۷ کیلومتری نشتیفان شهرستان خواف استان خراسان رضوی و ۵۶ کیلومتری حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  خواف مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی ۹۶ روستا دارد. ۶۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.  

معادن سنگ‌آهن سنگان با ذخیره قطعی ۱، ۲ میلیارد تن به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر سنگ‌آهن ایران در محدوده شهرستان خواف قرار دارد. این معادن در شمال شرقی ایران، فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و ۱۶ کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف فعال هستند.

شهرستان خواف از سمت شرق ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.