دولت آمریکا اعلام کرد: واشنگتن در این هفته ۶۹۹ میلیون دلار به منظور ارتقا جنگنده‌های پاکستانی به این کشور پرداخت خواهد کرد.

 باج ۶۹۹ میلیون دلاری آمریکا به پاکستان در ازای سکوت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک روز پس از اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی دولت این کشور اعلام کرده علاوه بر از سرگیری برنامه آموزش نظامی خود برای ارتش پاکستان، 699 میلیون دلار کمک مالی به منظور ارتقا جنگنده‌های اف 16 به نیروی هوایی پاکستان ارائه خواهد کرد.

دولت آمریکا این حمایت مالی را اندکی پس از رایزنی های وزیر خارجه آمریکا با فرمانده ارتش پاکستان اتخاذ کرده است. موضوع اصلی گفتگوها میان دو طرف، اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی در خاک عراق بوده است. 

گفته شده وزیر امور خارجه آمریکا این باج سنگین کشورش به پاکستان را به ازای عدم موضع گیری سخت و یک طرفه دولت و مقامات ارتش پاکستان علیه آمریکایی ها پرداخته است.

آمریکا از سال 2018، هرگونه برنامه آموزش نظامی خود در پاکستان را تعلیق کرده بود. اضافه بر این، در جولای سال جاری میلادی نیز دولت آمریکا با اعطای کمک مالی به ارزش 129 میلیون دلار به پاکستان برای رفع نیازهای فنی و تسلیحاتی اش حمایت کرد ولی تاکنون این مبلغ توسط آمریکا پرداخت نشده بود.

گفتنی است دولت  پاکستان در پی حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل اعضای حشد شعبی در عراق که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، از وضعیت به‌وجود آمده در منطقه ابراز نگرانی کرد و وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که شرایط فعلی تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است.

اسلام‌آباد تاکید کرد احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی از اصول اساسی منشور سازمان ملل بوده و باید از سوی تمامی کشورها از جمله آمریکا رعایت شود.

وزارت خارجه پاکستان با تاکید بر جلوگیری از اقدامات یک جانبه تصریح کرد برای کاهش تنش در خاورمیانه، به روابط مثبت و گفتگو نیاز است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.